پویایی فرهنگ در گرو انسجام و همکاری بین نهادهای فرهنگی است

بابایی با بیان اینکه پویایی در حوزه فرهنگ باید توام با انسجام و همکاری بین نهادهای فرهنگی باشد از تشکیل کارگروه تخصصی نهادهای فرهنگی در شهرستان سیاهکل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «امین بابایی» امروز(دوشنبه، ۵ اردیبهشت) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیاهکل، کتابخوانی را بسترساز توسعه فردی و از واجبات توسعه کشور دانست و گفت: انسان تا اهل مطالعه نباشد در تفکر و تدبیر دچار بحران می‌شود.

 

فرماندار شهرستان سیاهکل با بیان اینکه کتابخوانی موجب افزایش تمرکز بیشتر در حوزه‌های مختلف می‌شود افزود: اهل کتاب قوه پرسشگری و نقادی بیشتری دارند و با آشنایی با مسائل محتوایی و با فکری عمیق و تدبیر به مسائل تسلط داشته و جوانب گرایانه و اندیشمندانه به مسائل ورود می‌کند.

 

وی از موضوعات تاثیرگذار در کتابخوانی را سرگرمی کم هزینه اما با محتوا دانست و بیان کرد: مطالعه در بستر کتابخانه تراوش موفقیت بیشتر را برای فرد تبیین می‌کند.

 

بابایی با بیان اینکه کتابخانه مأمن تجارب اندیشمندان است و کتابخوانان در گفتمان‌ها دچار آفت زدگی و بی‌اعتمادی نمی‌شوند تصریح کرد: توسعه اجتماعی از آثار کتابخوانی است که برآمده از سطح آگاهی انفرادی افراد جامعه است.

 

وی مدیر موفق را کسی دانست که در حوزه‌های مختلف از نبوغ علمی، اجرایی و تجربی مدیران سطوح‌های مختلف گذشته بهره برداری کرده و یک خط عمیق اجرایی را تولید کند.

 

فرماندار سیاهکل کسب موفقیت به صورت جمعی را از دیگر پیامدهای کتابخوانی دانست و بیان کرد: خودگردانندگی حوزه کتابخوانی از موضوعات مهم این عرصه است و هر شهرستانی از حوزه اعتباری خود بر مبناهای مختلف می‌تواند در حوزه ایجاد درآمد، برای رفع مشکلات بهره گیرد.

 

وی با اشاره به اتحاد، انسجام و تعهد شهرداران و شوراهای شهر سیاهکل و دیلمان از آنان خواست تا با پرداخت نیم درصد شهرداری از کتابخانه‌ها حمایت کنند.

 

بابایی پویندگی را عامل ارتقا و توسعه دانست و با بیان اینکه پویایی باید با توسعه علم و دانش همراه باشد تصریح کرد: پویایی در حوزه فرهنگ باید توام با انسجام و همکاری بین نهادهای فرهنگی باشد.

 

وی از تشکیل کارگروه تخصصی نهادهای فرهنگی در سیاهکل اظهارکرد: برگزاری این جلسات باید مستمر بوده تا حکایت بی‌بند و باری و افتراق ناهمگون دستگاه‌های فرهنگی را برهم زنیم.

 

 

* سیاهکل شهرستانی کتابخوان و علاقمند به فرهنگ است

«پریسا کرمی» نیز در این جلسه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در توجه به بحث کتاب و کتابخوانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و لزوم تولید علم با تکیه بر تفکرات دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به نیم درصد شهرداری‌ها سهم کتابخانه‌ها گفت: هر قدم خیر در حوزه کتابخوانی با حمایت فرمانداران همراه است.

 

وی با بیان اینکه شهرستان سیاهکل شهرستانی کتابخوان و علاقمند به فرهنگ است تصریح کرد: مردم این شهرستان در پویش‌های مختلف علاقمندی خود به کتابخوانی و فرهنگ را نشان دادند.

 

 

کد خبر 1169319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha