آخرین وضعیت اعزام زائران حج ۱۴۰۱ اعلام شد

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان آخرین اخبار در خصوص وضعیت اعزام زائران حج تمتع پس از دو سال وقفه در حج را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمود عرب نژاد، دوشنبه(5 اردیبهشت)در ستاد استانی اربعین حسینی با تأکید بر همت همگانی برای ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح، گفت: زائران اعزامیِ خارج از این سامانه، هر سال مشکل آفرین هستند.

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال از سرگیری سفرهای عتبات در پی رفع محدودیت های کرونایی، اعلام کرد: تاکنون 10 هزار نفر از استان کرمان در چهارچوب کاروان های تابعه حج و زیارت استان به عتبات عالیات مشرف شدند.

 

 

وی از پیش بینی 200 هزار نفر زائر اربعین از استان کرمان در سال جاری خبر داد و تأکید کرد: جانمایی موکب ها و ایستگاه های هلال احمر استان در عراق باید  مشخص و در اختیار زائر باشد.

 

 

عرب نژاد در بخش دوم سخنانش از تخصیص سهمیه 38 هزار نفری زائران حج به جمهوری اسلامی هم خبر داد و گفت: سال ۹۹ سه هزار نفر از کسانی که قبلاً پیش ثبت نام کرده بودند، هزینه دو مرحله را واریز و ثبت نام نهایی کردند که حج به دلیل شرایط کرونا انجام نشد اما امسال با توجه به سهمیه اختصاصی به جمهوری اسلامی ایران، سهمیه استان کرمان حدود 800 تا 900 نفر است و افراد بالای 65 سال هم ممنوعیت اعزام دارند.

 

 

وی متولدین بعد از تاریخ۱۳۳۶/۴/۱۰ را واجد شرایط سنی برای تشرف اعلام کرد و افزود: تاریخ ودیعه گذاری نیز باید تا ۱۳۸۶/۳/۲۲ و آخرین دوز{دوم یا سوم} واکسن کرونای زائران هم بر اساس آنچه عربستان اعلام کرده، لزوماً سینوفارم و یا آسترازنکا باشد.

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از اعزام زائران حج از نیمه دوم خردادماه امسال خبر داد.

 

 

حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هم گفت: امسال با توجه به پیش بینی استقبال بی نظیر از اربعین حسینی، حساسیت موضوع بالا است و همه دستورالعمل ها و وظایف به کمیته های 13 گانه در استان ابلاغ شده اما تاکنون هیچ کمیته ای گزارش کار نداده است.

 

 

وی تأکید کرد: از اداره کل امور اتباع خواسته شده تا وضعیت زوار را مشخص کند.

کد خبر 1169369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha