برپایی نمایشگاه قرآن سفر به شهرهای دیگر برای تهیه محصولات قرآنی را کاهش می هد

حجت الاسلام صابری با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن به برپایی نمایشگاه های دیگر کمک می کند گفت: برپایی نمایشگاه قرآن سفر به شهرهای دیگر برای تهیه محصولات قرآنی را کاهش می دهد.

حجت الاسلام فخرالدین صابری، رییس موزه ملی قرآن در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در مورد بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: مردم همانگونه که برای سفر نوروزی استقبال تصاعدی داشتند در برگزاری نمایشگاهها مخصوصا نمایشگاه قران با شور و  اشتیاق وصف ناپذیر از نمایشگاه قران بازدید می کنند.

 

حجت الاسلام صابری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه قران در ماه رمضان  برای علاقمندان قرآن و عترت جاذبه فوق العاده ای دارد و برگزاری این نمایشگاه برای ناشران می تواند فرصتی برای معرفی تازه های نشر در حوزه قرآن است علاقمندان می توانند در یک مجموعه با اختصاص زمان کمی می توانند به راحتی از تازه های قران آگاه شوند و از برخی سفرها به شهرهای دیگر مانع می شود.

 

رییس موزه ملی قرآن تصریح کرد: این نمایشگاه می تواند به برگزاری بهتر سایر نمایشگاهها مانند نمایشگاه کتاب کمک کند.

 

وی از حمایت وزارت ارشاد از جامعه قرآنی تشکر کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه حمایت خود را از موزه ملی قران کریم اعلام کرد و این موزه بیش از 700 اثر ارزشمند قرآنی اعم از ادعیه  و نسخه های خطی قرآن  و دیوان های شعری را در خود جای داده است و مرکز مهمی برای نشان دادن سیر طبیعی کتابت قران از قرن چهادم تا دوره قاجار است.

 

وی با اشاره به برنامه های موزه ملی قرآن در ماه مبارک رمضان و هفته میراث فرهنگی ادامه داد: با برخی مراکز فرهنگی نشست مشترکی برگزار کردیم تا در تابستان فضای موزه ملی قران را در اختیار انها قرار دهیم تا ضمن استفاده از اثار ارزشمند قرانی از برنامه های فرهنگی و ایینی در محرم و صفر مانند تعزیه را در این فضا برگزار کنند.

 

وی گفت: در مناسبت های مختلف دینی آثاری از نسخ خهای خطی که تاکنون دیده نشده یا کمتر دیده شده را در معرض نمایش قرار می دهیم و با استقبال کم نظیر مردم در این حوزه مواجه شدیم مردم علاقمند هستند تا بدانند که گذشتگان چگونه با نبود امکانات به کتابت قران می پرداختند.

 

حجت الاسلام صابری گفت: موزه تخصصی قرآن نشاندهنده این است که شیعیان برای قرآن اهمیت و ارز والایی قائل هستند، قرآن تنها برای قراعت نیست بلکه برای تدبر و دریافت سبک ندگی اسلامی است تا اخلاق، سیاست  و فرهنگ ما بر اساس تعالیم قرآنی باشد. موزه ملی قرآن مقدمه ای برای انس و آشنایی بیشتر با قرآن کریم است.

 

کد خبر 1169473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha