مناسب سازی برای گرفتن پایان کار ضروری است

حمیدی مناسب سازی معابر و ساختمان‌ها را اولویت عمرانی استان سمنان دانست و گفت: ساختمان‌هایی که این امر را رعایت نمی‌کنند، پایان کار نخواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد حمیدی» در نشست جلسه ستاد هماهنگی و مناسب سازی استان سمنان ضمن بیان اینکه شهرداری‌های استان سمنان پایان کار ساختمان‌های فاقد مناسب سازی را صادر نکنند، گفت: در حوزه ساخت و سازها، نظام مهندسی، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها موظفند در صدور پایان کار برای ساختمان‌هایی که دستورالعمل مناسب سازی برای آنها اجبار است را کنترل و برای ساختمان‌هایی که استانداردهای لازم از جمله مناسب سازی را رعایت نکرده‌اند، پایان کار صادر نکنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه شبکه معابر دارای معایبی هستند که نیازمند توجه ویژه به این موضوع برای رفع نواقص و معایب است اظهارداشت: ادارات کل راه و شهرسازی استان سمنان و شرق استان مصوبه‌های جدید را برای مناسب سازی معابر و ساختمان‌ها به سازمان نظام مهندسی ابلاغ کنند همچنین باید تلاش کنیم که مناسب سازی باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

 

وی با تأکید براینکه مناسب سازی ساختمان‌ها باید اولویت بندی شود ادامه داد: ساختمان‌هایی که بیشترین تردد و خدمات را نسبت به ساختمان‌های دیگر دارند، در اولویت مناسب سازی قرار گیرند.

 

حمیدی با بیان اینکه ادارات تلاش کنند خدمات مورد نیاز و استفاده معلولان را به طبقه همکف انتقال تا این افراد در همان طبقه همکف خدمات خود را دریافت کنند، اضافه کرد: در حوزه شهرستان‌ها، فرمانداران جلسات مناسب سازی را تشکیل و دقت کنند تا ساختمان‌هایی که از این پس ساخته می‌شود مناسب سازی جهت رفت و آمد معلولان در آن رعایت شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: شهرداری‌ها در مناسب سازی معابر عمومی اهتمام داشته و لازم است در این خصوص نظر مردم را نیز برای مناسب سازی هر چه بهتر جویا و بهره مند شوند.

کد خبر 1169517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha