ابزار‌های فرهنگی و هنری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود

سرهنگ «سلامی» براستفاده از ابزار‌های فرهنگی و هنری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کردوگفت: در عرصه دفاع مقدس باید به کیفیت محصولات فرهنگی توجه خاص داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان رشادت‌های بسیاری از خود نشان دادند، گفت: باید در جهت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس از زبان هنر استفاده کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان دوران دفاع مقدس را از طلایی‌ترین دوران‌های کشور توصیف و تصریح کرد: توجه به ارزش‌های دفاع مقدس فرضی واجب است.

 

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله ایران تبلور ارزش‌های دینی و مذهبی و ملی و سرزمینی است اضافه کرد: این ارزش‌ها باید با روش‌ها و برنامه‌ها و اقدامات عملی موثر به نسل‌های آینده منتقل شود.

 

سلامی با اشاره به اینکه سال گذشته در کارگروه فرهنگی، هنری و تبلیغاتی، فعالیت‌ها و برنامه‌های تاثیر گذاری در سطح استان و ملی انجام شد اظهارداشت: انتظار داریم امسال نیز در مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت ۱۴۰۱ با ظرفیت دستگاه‌های عضو کارگروه فعالیت‌های تاثیر گذاری برنامه ریزی و اجرا شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با تأکید براینکه برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین نقش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، باید فرهنگ دفاع مقدس با جدیت برنامه ریزی و در تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و... مد نظر قرار گیردادامه داد: در عرصه دفاع مقدس باید به کیفیت محصولات فرهنگی توجه خاص داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها و جشنواره‌های هنری با موضوع دفاع مقدس و مقاومت، باید به صورت تخصصی برگزار شود تا کیفیت لازم و اثربخشی مناسب را داشته باشد اظهارداشت: در عرصه دفاع مقدس نیز باید به کیفیت محصولات فرهنگی توجه خاص داشته باشیم.

 

سلامی عنوان کرد: برای تولید و ارائه کار‌های خوب، با کیفیت و موثر باید از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر استفاده کنیم. فعالیت و کاری که با دل و جان هنرمندان تولید و ارائه شود ماندگار خواهد بود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند وحدت، هم‌صدایی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید از همه ابزار‌های فرهنگی و هنری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس استفاده شود.

 

وی ادامه داد: فعالان فرهنگی، هنری و رسانه می‌توانند نقش مهمی در زمینه تبیین و معرفی روحیه ایثار و شهادت همراه با الگو سازی دلاور مردان و ایثارگران و شهیدان والامقام این مرز و بوم در قالب تولید تئاتر، نمایشنامه، فیلم، موسیقی، سینما، نقاشی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری ایفا کنند.

 

«فرشید فلاح» نیز دراین نشست  گفت: عصاره اصلی فرهنگ ما بحث ایثار، شهادت، حماسه و از خودگذشتگی است که باید به درستی در جامعه و برای جوانان تبیین کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه طرح خوب از آثار تولیدی موضوع دفاع مقدس مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت اضافه کرد: اعتقاد داریم بخش مهم در کار فرهنگی داشتن طرح خوب است، با طرح خوب می‌توانیم کار فرهنگی فاخر در سطح استان و ملی انجام شود.

 

در این دیدار مقرر شد تدوین عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در دوران دفاع مقدس، جمع آوری اسناد و مدارک پیشکسوتان دفاع مقدس اداره کل ارشاد، مصاحبه تاریخ شفاهی با پیشکسوتان، استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در برنامه‌های فرهنگی، همکاری و مشارکت در جشنواره فانوس و جشنواره رسانه و فضای مجازی، همکاری و مشارکت در تولید فیلم، تئاتر، موسیقی، نماهنگ و ارکستر سمفونیک دفاع مقدس فاخر، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

 

 

کد خبر 1169520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha