اسرائیل در محاصره جبهه مقاومت/ هدف روز قدس به میدان آوردن همه ظرفیت های جهان اسلام در مبارزه با رژیم صهیونیستی است

انجم شعاع با بیان اینکه اسرائیل در محاصره جبهه مقاومت اسلامی است؛ گفت: هدف امام راحل از نامگذاری روز قدس به میدان آمدن همه ظرفیت های جهان اسلام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین انجم شعاع، سه شنبه(۶ اردیبهشت) در نشست خبری اعلام برنامه های روز جهانی قدس یکی از دردهای انسان های آزادی خواه جهان قصه پرغصه فلسطین است که از ۷۴ سال قبل در قلب جهان اسلام اتفاق افتاد و به فرموده امام راحل فلسطین پاره تن جهان اسلام است.

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با فتنه و توطئه در جهان اسلام تفرقه افکنی کرده و وحدت اسلامی را از بین ببرند و این به دلیل احساس خطر از جانب اسلام عده ای یهودی را مستقر و این فتنه را در جهان اسلام نهادینه کردند.

 

 

 

وی افزود: امروز برای انحراف افکار عمومی، فلسطینی ها را مقصر جلوه می دهند در حالیکه این اسرائیلی ها بودند که سرزمین فلسطینی ها را غصب کردند؛  بسیاری از افراد در کشورهای دیگر همین الان زمین و خانه می خرند اما آیا می توانند ادعای حاکمیت کرده و مردم خود آن کشورها را سرزمین شان بیرون کنند؟!

 

 

 

 

انجم شعاع ادامه داد: بخش دیگری از فلسطین را هم با جنگ و کشتار مردم، غصب کردند  و حکومت جعلی خود را تشکیل دادند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه فلسطین و مسجدالاقصی خاستگاه پیامبران و محل معراج پیامبر و برای مسلمانان مقدس است و خود فلسطین نیز بخشی از سرزمین اسلامی است که غصب شده است؛ هدف استکبار از اشغال این سرزمین را نفوذ در قلب جهان اسلام و تضعیف اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در ایران حتی قبل از جمهوری اسلامی، علمای بزرگ مدافع فلسطین بودند و در دوران انقلاب هم امام راحل جمعه آخر ماه مبارک رمضان را با هدف به میدان آمدن همه ظرفیت جهان اسلام روز قدس اعلام کردند.

 

 

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه یکی از کارهای دشمن این است مسئله فلسطین کم رنگ شود؛ حمایت از قدس ره هم وظیفه دینی و هم سیاسی مسلمانان عنوان و تاکید کرد: اگر با اسرائیل مقابله نشود به فلسطین بسنده نمی کند و هر زمان کشورهای دیگری را در جهان اسلام مناسب حمله ببینند حمله می کنند‌.

 

 

 

وی یکی از اهداف اسرائیل را اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی دانست و اظهار کرد: امروز حتی برخی کشورهای عربی هم عقیده اسلامی هم از فلسطین دفاع نمی کنند و عربی ها آنقدر ضعیف و ناتوان و وابسته اند که خودشان مستاصل شدند و روابط با اسرائیل را عادی سازی کردند.

 

 

 

انجم شعاع تصریح کرد: آنها به جای حمایت از قدس با یهودیانی روابط خود را عادی می کنند که در تاریخ اسلام بیشترین ستیز را با اسلام داشتند.

 

 

 

وی سپس جریان مقاومت را اتحادی علیه اسرائیل عنوان و بیان کرد: اسرائیل کاملاً در محاصره مقاومت است و در خود فلسطین هم امروز در کرانه باختری که سابقه عملیات نداشته، عملیات می شود لذا باید به هر نحوی حمایت کرد و امید داشته باشیم فلسطین روزی به امت اسلامی برخواهد گشت.

 

 

 

انجم شعاع راهپیمایی روز قدس را یک اقدام برای مقابله با کم رنگ کردن مسئله فلسطین دانست و تاکید کرد: امسال این راهپیمایی با حضور گسترده مردم و با شکوه و حماسی در همه شهرستان ها و بخش ها و تعدادی روستای بزرگ برگزار می شود و در مرکز استان، ساعت ۱۰:۳۰ از چهارراه توحید به سمت مصلی خواهد بود و سخنران اجتماع پایانی روز قدس، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه است.

 

 

 

وی با تاکید بر جهاد تبیین در مسئله قدس و فلسطین و شبهاتی که در این باره هست مبنی بر چرایی کمک به قدس و فلسطین و...افزود: یک سری برنامه های روشنگری برگزار خواهیم کرد و در کنار آن برنامه های هنری و فرهنگی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مساجد و تکایا و...برگزار می شود.

 

 

 

این مسئول اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران و فلسطین روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت جاری در میدان عاشورا؛ ویژه برنامه روز قدس عصر همان روز ساعت ۱۸ در گلزار شهدا، برگزاری وبینار در دانشگاه ها،پخش سرود خیابانی، تبلیغات و فضاسازی، راه اندازی ایستگاه فرهنگی تبلیغی و...را از دیگر برنامه های روز قدس اعلام کرد.

 

 

 

وی در پایان گفت: شعار امسال روز قدس؛ " روز جهانی قدس؛ محور وحدت امت اسلامی و شکست خط سازش با رژیم غاصب صهیونیستی" است.

کد خبر 1169631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha