تحقق فرهنگ تعاون گروهی با تبیین فرهنگ کار و تولید در جامعه امکانپذیر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: باید با تبیین فرهنگ کار و تولید فرهنگ تعاون گروهی را در جامعه محقق کنیم چرا که کار و تعاون توصیه قرآن کریم، انبیا و بزرگان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فرزاد پیشکاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماهی کردستان ۶ اردیبهشت ماه در جمع اصحاب رسانه کردستان با اشاره به اینکه پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هفته کار و کارگر است، اظهار کرد: جامعه کارگری از بزرگترین و اثرگذارترین قشر در جامعه به شمار می‌رود که در پیروزی انقلاب سهم داشته‌اند و در بازسازی خرابه‌های بعد از جنگ یز قدم برداشتند.

 

وی با بیان اینکه پاسداشت مقام کارگر به این هفته خلاصه نمی‌شود و در طول سال باید به این قشر توجه شود و زحمات آنها را گرامیداشت، افزود: برنامه‌های مختلفی برای هفته کار و کارگر تدوین شده است که در استان اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان عنوان کرد: تجلیل از خانواده کارگران آسیب‌دیده و رفع مشکلات آنها، دیدار با خانواده شهید کارگری، دیدار با نخبگان دانش بنیان، تجلیل از نخبگان و کارآفرینان برتر، بازدید کارخانه تراکتورسازی و برگزاری مسابقات تیراندازی از جمله برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.

 

۷۸ خانه بهداشت در واحدهای تولیدی و صنعتی بالای ۵۰ نفر راه‌اندازی شده است

 

پیشکاری یادآور شد: واحدهای تولیدی و صنعتی بین ۵۰ تا  500نفر باید دارای خانه بهداشت باشند و شناسنامه بهداشتی داشته باشند تاسلامت کارگران را بررسی کنند.

 

وی با بیان اینکه یازده خانه بهداشت در دست اقدام است، گفت: تاکنون ۷۸ خانه بهداشت در واحدهای تولیدی استان فعال است.

 

وی از وجود ۱۱۳ تشکل کارگری در استان خبر داد و گفت: ۵۰ تشکل کارفرمایی در سطح استان فعال هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان افزود: تعداد برقراری بیمه بیکاری در استان دو هزار و ۴۶۴ نفر است که ۱۸۲ مورد از این تعداددموفق به یافتن شغل جدید شده‌اند.

 

پیشکاری از وجود سه هزار و ۸۱ نفر مقرری بیمه بیکاری در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: ۹ هزار و ۷۱۶ بازرسی از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان انجام شده که از این تعداد یک‌هزار و ۸۳۶ مورد مربوط به کارگاههای پرخطر بوده است.

 

وی با بیان اینکه مهارت را باید در جامعه ترویج داد و فرزندان را با مهارت و کار کردن آشنا کرد، تصریح کرد: باید با تبیین فرهنگ کار و تولید فرهنگ تعاون گروهی را در جامعه محقق کنیم چرا که کار و تعاون  توصیه قرآن کریم، انبیا و بزرگان است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان یادآور شد: اعتبار تخصیصی مشاغل خانگی ۴۸ میلیارد تومان بوده و ۱۷۶۳ طرح به بانک معرفی شده که ۳۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

اختصاص ۵۳۶ میلیارد تومان اعتبار به اشتغال پایدار روستایی

 

پیشکاری بیان کرد: در حوزه اشتغال پایدار روستایی ۵۳۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و پنج هزار و ۹۲۹ طرح به بانکها معرفی شده و ۴۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسژ بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی اضافه کرد: اشتغال سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هزار و ۷۳۲ مورد بوده و تاکنون ۱۵ هزار و ۲۶۴ شغل ایجاد شده که بیانگر تحقق ۹۲ درصدی است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان اظهار کرد: وابستگی جوامع امروز به ارتباطات و رسانه بیانگر جایگاه ارزشمند رسانه و اصحاب رسانه است که می‌توانند باعث رشد و نمو و بالندگی جامعه شوند و با قلم خود مسیر توسعه را هموار کنند.

 

وی با بیان اینکه مردم ما به واسطه مشکلات اقتصادی دچار مشکلات شدند اما رسانه‌ها جامعه را به سمت ارامش سوق دادند که جای تقدیر دارد.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان ببان کرد: توسعه رفاه اجتماعی مطلوب با تقویت پایه و اساس عرصه‌هایی مختلف از جمله رسانه امکانپذیر است و خبرنگاران رسانه‌ها با دیدگاه علمی و تحلیلی خود نقش خود را بر رویکرد جامعه برجای می‌گذارند.

 

پیشکاری اعلام کرد: رسانه‌ها صیانت، حراست و پاسداشت جامعه را برعهده دارند و نیازهای جامعه را پاسخ می‌دهند و با درج اخبار می‌توانند نشاط، شادابی و همبستگی ایجاد کنند.

کد خبر 1169684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha