لزوم تدوین سند راهبردی پیشرفت فرهنگی شهرستان فاریاب

سید حسام الدین حسینی گفت: در راستای توسعه فرهنگی شهرستان فاریاب، انتظار داریم فرهنگ ارشاد و شورای عمومی شهرستان، سند راهبردی پیشرفت فرهنگی مبتنی بر چالش ها و ظرفیت های این شهرستان را تهیه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۶ اردیبهشت ماه «سید حسام الدین حسینی» در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاریاب در سال ۱۴۰۱ که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان تهیه سند پیشرفت فرهنگی آن شهرستان است.

 

سرپرست فرمانداری فاریاب ضمن تشکر از حضور پر خیر و برکت مدیر کل فرهنگ و ارشاد جنوب و هیئت همراه به شهرستان فاریاب، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فرهنگی شهرستان فاریاب، انتظار داریم فرهنگ ارشاد و شورای عمومی شهرستان، سند راهبردی پیشرفت فرهنگی مبتنی بر چالش ها و ظرفیت های این شهرستان را تهیه کند و ما در مجموعه شهرستان آماده ایم به عنوان اولین شهرستان جنوبی در این مهم پیشگام شویم. 

 

وی ابراز کرد: ما در شهرستان فاریاب آمادگی لازم برای بررسی چالش ها و فرصت های این شهرستان را داریم تا بتوانیم با این بررسی ها، چالش ها و فرصت ها و تعیین وضل موجود آن و مقایسه با شاخص های استانی و کشوری با ارایه راهکار و اقدام متقضی به رفع این چالش ها یا شکوفایی فرصت ها کمک کنیم.

 

حسینی شهرستان فاریاب را سرشار از ظرفیت ها و پتانسیل ها دانست و ابراز کرد: این شهرستان با توجه به استعدادهای قرآنی، هنری، ادبی و ورزشی فرصت خوبی برای توسعه فرهنگی دارد.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان فاریاب اظهار کرد: پس از تهیه نقشه فرهنگی نهایی شهرستان، این آمادگی را داریم تا با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و تحت نظارت امام جمعه شهرستان نسبت به همسو کردن تمامی ادارات و مداخله در مسایل احصاء شده، اقدام موثر داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: باید مشکلات و آسیب های این شهرستان را پیدا کرده و برای حاد ترین ها، برنامه ریزی کنیم.

 

حسینی در خاتمه خواستار ایجاد مجتمع فرهنگی شهرستان و ارتقاء نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره شد و این اطمینان را داد که در صورت اختصاص مبلغ این مجتمع نسبت به اختصاص زمین هماهنگی لازم را به عمل آورد.

کد خبر 1169806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha