زمینه آزادی ۵۰ درصد زندانیان جرائم غیرعمد فراهم می شود

مدیر اداره زندان شیروان گفت: امسال زمینه آزادی ۵۰ درصد زندانیان جرائم غیرعمد فراهم خواهد شد.

«یزدان عاملی راد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان خاطرنشان کرد: اینک این شهرستان 35 زندانی جرائم غیرعمد محکومین مالی، مهریه و نفقه دارد که تلاش می‌کنیم تا با همت و همراهی خیرین، ستاد دیه و گذشت شاکیان زمینه آزادی 50 درصد زندانیان را در سال‌جاری مهیا کرده و بخشی از دغدغه‌های خانواده‌های آنها را رفع کنیم.

 

مدیر اداره زندان شیروان اظهارکرد: خانواده‌های این زندانیان در سرپرستی خانواده و مدیریت آن با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند که آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی می‌تواند کمکی به استحکام نهاد خانواده در این مجموعه شده و جلوی معضلات اجتماعی را بگیرد.

 

عاملی راد عنوان کرد: امسال مردم این شهرستان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، سه میلیارد ریال در جشن گلریزان کمک کردند.

 

وی ضمن تشکر از خیرین و مردم بابت کمک های صورت گرفته، تصریح کرد: امسال کمک های جمع آوری شده در مقایسه با سال گذشته که یک میلیارد ریال بوده افزایش داشته که نشان دهنده حس نوعدوستی و همدلی مردم است.

 

وی بیان کرد: خیرین و مردم با کمک های خود برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به سه گروه فرد زندانی، خانواده آسیب دیده و طلبکار اصلی کمک می کنند و این خود از بسیاری آسیب های اجتماعی دیگر پیشگیری می کند.

 

هم اکنون پنج مرکز نگهداری مددجویان در استان خراسان شمالی وجود دارد که از مجموع این تعداد در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.

 

 

کد خبر 1169934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha