جذب ۲ هزار حامی ایتام ماه  مبارک رمضان در همدان

صیاد زاده، با بیان اینکه در ماه رمضان امسال ۲ هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام جذب شدند، گفت: طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ با هدف حمایت از ایتام خانواده‌های نیازمند و طرح محسنین نیز با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست انجام شد.

«غلامرضا صیاد زاده» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد در زمینه جلب مشارکت‌های مردمی است، گفت: حامیان می‌توانند با انتخاب یک یا چند فرزند معنوی و پرداخت ماهیانه کمک‌های خود یاریگر آنها باشند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان بیان کرد: ماه مبارک رمضان امسال در طرح اطعام مهدوی، دو هزار حامی نیکوکار برای ایتام و محسنین این استان جذب شد که حمایت چهار هزار نفر از ایتام و محسنین را به عهده گرفتند.

 

وی گفت: طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ با هدف حمایت از ایتام خانواده‌های نیازمند و طرح محسنین نیز با هدف حمایت از کودکان بی سرپرست با مشارکت حامیان خیر شکل گرفته و توانسته در مسیر خود به تعالی قابل توجهی دست یابد.

 

وی بیان کرد: در این طرح‌ها حمایت معنوی ایتام و فرزندان محسنین به خیران واگذار می‌شود و هر حامی با پذیرفتن یک یا چند یتیم، ماهیانه حداقل 5۰ هزار تومان برای آنان واریز می‌کند.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان همدان گفت: مجموع حامیان ایتام پیش از ماه مبارک رمضان ۴۵ هزار خیر بود که هم‌ اکنون این رقم به ۴۷ هزار نفر افزایش‌ یافته و در مجموع حمایت ۱۲ هزار نفر از ایتام و محسنین استان را بر عهده گرفتند.

 

وی اظهار داشت:  حامیان ایتام امسال تا پایان شب‌های قدر ماه مبارک رمضان ۶۵۳ میلیون تومان به فرزندان زیرپوشش خود در قالب مساعدت ماهیانه کمک کردند، که از این مبلغ ۵۳ میلیون تومان نقدی و بقیه به صورت کالا بوده است.

 

صیاد زاده با بیان اینکه هر یک از ایتام و فرزندان محسنین زیر پوشش دارای شماره کارت‌ بانکی اختصاصی هستند، افزود: تمام کمک‌های نقدی حامیان نیکوکار به‌ صورت مستقیم به‌ حساب فرزندان معنوی واریز می‌شود.

 

گفتنی است، نیکوکاران و خیران برای مشارکت در این طرح و پذیرش حمایت ایتام و فرزندان نیازمند، می‌توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان، از پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir یا ارسال عدد ۱ به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۸۱ نیز استفاده کنند.

کد خبر 1170025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha