اعضای شوراهای اسلامی باید به قوانین تسلط داشته باشند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت کار شوراهای اسلامی شهر و روستا تأکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید به قوانین تسلط داشته باشند تا بتوانند بهترین تصمیمات را بر محور قانون و برای توسعه و آبادانی شهر و روستا اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی صبح امروز چهارشنبه (هفتم اردیبهشت ماه) در همایش روز ملی شوراها با طرح این سوال که فرق بین وکیل و موکل چیست؟! به اهمیت کار شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: «تسلط بر قوانین» فرق این دو را مشخص می کند و اینکه یک وکیل چگونه با آگاهی کامل و شناخت و تسلط بر قانون می تواند از حق موکل خود دفاع کند.

 

وی خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه شما هم به عنوان وکیل مردم در امورات جاری باید بدانید که چگونه و با کمک چه ابزاری می خواهید از حق مردم دفاع کنید، اظهارکرد: آنچه در کار شما اهمیت دارد صرف حضور نیست بلکه صرف دفاع است و باید با کمک خرد و آگاهی و شناخت قوانین برای دفاع از حق مردم تلاش کنید.

 

استاندار خراسان شمالی شناخت حیطه اختیارات را از وظایف اعضای شورا دانست و البته با اضافه کردن چاشنی شجاعت در کنار آن، افزود: مصوبات شورا نباید با قوانین بالادستی در تضاد باشد که اگر همه اعضای شورا به قوانین حوزه کاری خود مسلط باشند، هیچ اشکالی در کار به وجود نمی آید.

 

وی با تأکید بر اینکه ما قدردان زحمات همه اعضای شورای اسلامی شهر و روستا هستیم، اما در عین حال حضور آنان در این عرصه و خدمت رسانی به مردم را توفیقی دانست که خداوند نصیب آنها کرده است.

 

حسین نژاد با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف عالیه گاهی باید تاوان داد، گفت: ما برای داشتن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تاوان داده ایم آنهم در زمانی که ایران به عنوان یک کشور چهارفصل به حیاط  خلوت آمریکا تبدیل شده بود.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون ما روی پای خود ایستاده ایم و فشار و تحریم دشمن در مقابل ما عادی است، افزود: اما همه این تحریم ها و فشارها نفس های آخر دشمن است و البته که کار به جایی نمی برد.

 

این همایش که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها با حضور جمعی از مسئولان استانی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شده بود با تقدیر از پنج عضو شورای اسلامی شهر و روستای فعال و برتر استانی پایان یافت.

 

 

 

کد خبر 1170072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha