نامگذاری روز قدس توسط امام (ره) موجب عصبانیت صهیونیست شد

حجت الاسلام صابری گفت: نامگذاری روز قدس توسط امام (ره) یک حرکت جهانی بسیار سازنده و ارزشمند بود که باعث غضبناک شدن صهیونیست بین المللی و استکبار جهانی شده و هنوز نیز موجب خشم آنهاست.

حجت الاسلام صابری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بزرگداشت روز قدس گفت: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ابتکارات متنوعی در زمینه های گوناگون ارایه کرده اند و وقتی پرچم نهضت اسلامی را در دست گرفتند و در مبارزه با استبداد و عوامل استعمار در این کشور به هدایت مردم پرداختند به گونه ای هدایتگری کردند و به گونه ای با پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه ریزی ها راهنمایی کردند که انسان احساس می کند که امام (ره) چندمین انقلاب را تجربه کردند در حالی که استقرار حکومت اسلامی در قاب جمهوری اسلامی و همین طور مبارزه با استبداد و استعمار با رسیدن به چنین تجربه ای گرانبها نخستین تجربه گرانبها در تاریخ اسلام است.

 

رییس موزه ملی قرآن افزود: در تاریخ 1200 ساله اخیر بعد از ائمه معصومین این نخستین بار است که مشاهده می کنیم یک حرکت ضد استعماری و ضد استبدادی بر مبنای تعلیمات دینی اسلام به رهبری مرجعیت دینی به نتیجه رسیده است.

 

وی گفت: امام ابتکار عملی خوبی در زمینه های مختلف داشتند مانند جهاد سازندگی، تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ارتش، حفظ ارتش، نگه داشتن افسران و نیروهای قدرتمند انقلابی و آموزش دیده، کمیته امداد و شکل گیری بسیج مستضعفین از جمله اقدامات امام (ره) است.

 

وی گفت: در عرصه جهانی امام (ره) یکی از ابتکارات مهمش نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس بود که این نامگذاری یک حرکت جهانی بسیار سازنده و ارزشمند بود که باعث غضبناک شدن صهیونیست بین المللی و استکبار جهانی شده و هنوز نیز موجب خشم آنهاست زیرا با این اقدام امام (ره) موضوع ظلم، جنایت و اشغال در سرزمین مسلمان نشین در قلب خاورمیانه که 70 سال پیش اتفاق افتاده بود، امام (ره) نگذاشتند ظلم و اشغال به فراموشی سپرده شود.

 

وی گفت: عوامل استکبار و رژیم صهیونیستی تمایل شان بر این بود که جهان این موضوع را فراموش کند و آنها به راحتی به ماموریت های خود بپردازند اما امام با این اقدام خواب راحت آنها را آشفته کرد و یک حمایت جهانی در ارتباط با ملت مظلوم فلسطین شکل داد و در پی این ساماندهی جبهه مقاومت یکی از نتایج جریان روز قدس است.

 

وی اظهار کرد: در جبهه مقاومت کشورهای اسلامی علیه اسراییل منسجم هستند و در عرصه مبارزه حضور دارند. این جبهه منسجم از مسلمانان است و از سوی دیگر انتفاضه مردم فلسطین از نتایج تعیین نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و ابتکار و نوآوری امام است.

 

حجت الاسلام صابری تصریح کرد: ما شاهد افول تدریجی صهیونیسم بین المللی هستیم و انشاءالله همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند در کمتر از یک ربع قرن شاهد نابودی اسراییل و به نتیجه رسیدن انتفاضه مردم فسطین خواهیم بود.

 

کد خبر 1170133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha