ارتش جمهوری اسلامی در تمام ایام با قرآن مرتبط است/در ارتش قریب به هزار مسجد، حسینیه و نمازخانه وجود دارد

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی در تمام ایام با قرآن مرتبط است، گفت: می توانیم بگوییم هر کدام از عزیزان ارتشی ما به نحوی با برنامه های قرآنی در رشته قرآن همگانی یا رشته های قرآن قهرمانی مرتبط هستند.

حجت الاسلام عباس محمد حسنی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه ۷ اردیبهشت) در بازدید از غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و نهمسن نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قران و معارف ما گفت: خدا را شکر می کنیم که توفیق دیدار دوباره نمایشگاه بین المللی قران را به ما عنایت کرد تا از این فضای معنوی استفاده کنیم. انصافا این نمایشگاه فوق العاده جذاب و اثرگذار است و در اینجا احساس نمی کنم که وقت و زمان سپرری می شود چرا که آنقدر جاذبه دارد که انسان فراموش می کند که در زمان حرکت می کند.

 

وی در مورد فعالیت های قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: می توانیم بگوییم هر کدام از عزیزان ارتشی ما به نحوی با برنامه های قرآنی در رشته قرآن همگانی یا رشته های قرآن قهرمانی مرتبط هستند. ارتش در رشته قرآن قهرمانی در رشته حفظ قرآن کریم بیش از ۳۱ هزار نفر از کارکنان ارتش حافظ قران کریم از یک تا ۳۰ جزء هستند.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد فرهنگ عمومی قرآن و قرآن همگانی گفت: در تمام ایام ارتش با قرآن مرتبط است به خصوص در هفته یک روز قرآنی به نام روز سه شنبه قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است که بالغ بر ۶ هزار کلاس قرانی در رشته های مختلف در این روز برگزار می شود و با محاسبه این روز در مجموع روزهای سال می توانیم ببینیم که چه اثراتی در نورانیت بخشیدن نیروها و رزمندگان در ارتش دارد.

 

حجت الاسلام محمد حسنی در مورد فعالیت های ارتش جمهوری اسلامی در حوزه نماز اظهار کرد: جمله ای از امام (ره) دیدم که فرمودند ارتش ما امروز در کلیت خود تبدیل به نمازخانه شده است و کل ارتش جمهوری اسلامی ایران را به منزله یک نمازخانه ترسیم کردند یعنی شما در ارتش به هیچ یگانی وارد نمی شود که باشکوه ترین نماز جماعت را نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: از زبان حجت الاسلام قرائتی شنیدم که گفت باشکوه ترین نماز جماعت ها در نیروهای مسلح و از جمله در ارتش جمهوری اسلامی ایران اقامه می شود و یکی از مهم ترین شاخص های جامعه دینی همین اقامه نماز جماعت است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران فوق العاده به موضوع نمازهای جماعت اهمیت داده می شود و در یک کلام باید بگویم که در ارتش قریب به هزار مسجد، حسینیه و نمازخانه وجود دارد که در آنها اقامه نماز می شود و باید شاکر خدا باشیم که ارتش جمهوری اسلامی ایران اهل نماز، عاشورا، فاطمیه و محرم و صفر است و به همین دلیل دارای یک روحیه رزمی فوق العاده بالا است.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: وقتی افراد عاشورایی، رزمی و فاطمی شوند مشخص است که تا چه اندازه می توانند از قوای رزمی و معنوی بالاتری برخوردار باشند و امروز ارتش ما در این تراز قرار دارد.

کد خبر 1170236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha