۸۶ واحد صنعتی مشمول بارگذاری نهاده‌های خام دامی هستند

معاونی گفت: ۸۶ واحد صنعتی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۲۰۰ راس مشمول بارگذاری نهاده‌های خام دامی شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و سبوس هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، معاونی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در شصت و یکمین جلسه ستاد امنیت غذائی در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان که با هدف بحث و بررسی در خصوص تامین نهاده‌های دامی برای واحدهای مرتبط  استان برگزار شد، با اشاره به میزان جوجه‌ریزی در ماه گذشته اظهار کرد: جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری در فروردین ماه امسال بالغ بر 4 میلیون و هفتاد هزار قطعه بوده که می‌توان گفت این آمار نسبت به سال گذشته در یک سطح قرار دارد. 

 

معاونی در خصوص بارگذاری نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه مشکلاتی وجود داشته است افزود: این امر بر کاهش تولید تاثیر نگذاشته و کماکان تولید با قدرت در دستور کار مرغداران قرار گرفته است.

 

وی اعلام  داشت: ذرت مورد نیاز تولیدکنندگان به صورت مداوم با همکاری و پشتیبانی امور دام کشور در اختیار مولدین قرار گرفته است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان با اعلام آمار واحدهای دامداری صنعتی استان شامل گاوداری، پرواربندی بره و گوساله و گوسفند داشتی ۴۷۶ واحد با ظرفیت بالغ بر ۶۱ هزار راس در استان وجود دارد.

 

وی یادآور شد: دو هزار و ۴۵۸  واحد نیمه صنعتی دارای پروانه دامداری کوچک نیز با ظرفیت ۷۲ هزار و ۵۳۷ راس دام به تولید گوشت، شیر و فرآورده‌های دامی در استان می‌پردازند.

 

معاون بهبود تولیدات دامی در ادامه ضمن اشاره به نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران افزود: 86 واحد صنعتی با ظرفیت 11 هزار و 200 راس مشمول بارگذاری نهاده‌های خام دامی شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و سبوس هستند که بر اساس فرمول‌های تعریف شده به ازای هر راس 4 کیلو و 400 گرم در روز نهاده مورد نیاز این واحد ها را تامین شده است. 

 

معاونی اعلام کرد: از مجموعه اقدامات موثر جهاد کشاورزی در خصوص دامداری‌ها، حذف سبوس از سال 99 و جایگزینی کنستانتره دامی برای مصرف دام‌های استان است که می‌توان گفت کمک شایانی به افزایش بهره.وری واحد‌ها داشته است.

 

وی با اشاره به آمار تولید کنستانتره دامی توسط ۱۳ کارخانه خوراک دام موجود در استان اظهار داشت: در سال 99 بالغ بر 25 هزار تن کنستانتره دامی تولید شده که این رقم در سال 1400 با رشدی معادل 242 درصد به 62 هزار تن رسیده است.

کد خبر 1170247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha