عرضه "علم و کتل"امام حسین (ع) در نمایشگاه قرآن

مسئول غرفه علامت سازی و شبکه کاری در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از عرضه عرضه "علم و کتل" امام حسین (ع) در این نمایشگاه خبر داد.

رضا گل بابا، مسئول غرفه علامت سازی و شبکه کاری در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار قران و معارف خبرگزاری شبستان گفت: با ۳۲ سال سن قریب به ۱۶ سال است که در این حرفه مشغول به کار هستم و در نمایشگاه قرآن در بخش هنر و صنایع دستی پذیرای علاقمندان به این هنر می باشم.

 

وی گفت: تمام مراحل ساخت علامت با دست انجام می شود و بر روی آن ورق فولاد یا آهن آیه های قران، اسماء الهی و اسامی اهل بیت (ع) نوشته می شود.

 

گل بابا در مورد قدمت علامت اظهار کرد: از زمان جنگ نا برابر امام حسین (ع) با لشکر یزید؛ کتل و علامت وجود داشته است. در زمان های قدیمی که جنگی شروع می شد کتل یا پرچمی در دست سرلشکر سپاه بود و برافراشته بودن این کتل یا پرچم ببه معنای برپا بودن و پیروزی لشکر بود و این کتل در روز عاشورا به دست حضرت ابوالفضل (ع) بود و تا زمانی که این کتل بر زمین خورد که نشانه شکست لشکر بود.

 

وی تصریح کرد: این کتل در هر بخش خود نشانه ای از روز عاشورا دارد که تا به امروز رسیده است و اگر آیه قرآن را بر روی کاغذ بنویسیم قرآن کریم است و اگر بر روی چوب نگاشته شود تابلو و اگر برروی پارچه نوشته شود پرچم و اگر بر روی ورق فولاد یا آهن نگاشته شود علامت امام حسین (ع) معنا می شود و با دیدن این علامت به یاد لشکر اباعبدالله (ع) و روز عاشورا می افتند.

 

مسئول غرفه علامت سازی و شبکه کاری در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه این حرفه شغل اجدادی ما محسوب می شود و ارتزاق ما از این راه است، گفت: در زمان کرونا اندکی کار ما ضعیف بوود اما برکت امام حسین (ع) بسیار زیاد است و امروز شاهد استقبالب بی نظیر مردم از این بخش از نمایشگاه هستیم. مردم عاشق علامت امام حسین (ع) هستند و هر کس به نحوی دوست دارد نقشی از امام (ع) را در منزل خود داشته باشد.

 

وی یاداور شد: قریب به ۵۰ تا ۷۰ خانواده از این حرفه ارتزاق می کنند و ما در تمام طی سال مشغول تولید فرایند پرکار علامت سازی هستیم و تنها در ماه محرم و صفر به عرضه  فروش این محصولات می پردازیم.

کد خبر 1170252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha