تلاش رصد خانه حرم مطهر سید علا الدین حسین (ع) شیراز برای رویت ماه شوال

اسفندی گفت: اعزام چهار نفر از مرکز نجوم و فلکی رصد خانه حرم مطهر سید علا الدین حسین (ع) شیراز به ارتفاعات دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا اسفندی»، امروز (پنج شنبه 8 اردیبهشت) از اعزام چهار نفر از مرکز نجوم و فلکی رصد خانه حرم مطهر سید علا الدین حسین (ع) شیراز به ارتفاعات دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این گروه که مجهز به ابزار آلات نجومی تلسکوپ‌ های مجهز به ردیاب و دوربین های عکس برداری از هلال ماه هستند به منظور رصد هلال شوال به این ارتفاعات اعزام شده اند.

مسئول رصدخانه آستان مقدس سید علا الدین حسین(ع) شیراز افزود: هلال ماه با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست و برای همین گروه ‌های رصدی با استفاده از ابزار آلات نجومی و تلسکوپ های پیشرفته امکان رصد را دارند.

وی اضافه کرد: رویت هلال شوال امسال به دلیل وجود گرد و غبار و ریزگردها در کشور دشوار است و گروه های رصدی از بعد از ظهر 11 اردیبهشت و بعد از غروب خورشید ۳۸ دقیقه فرصت رصد هلال شوال را دارند.

اسفندی تاکید کرد: جدایی زاویه ای هلال ماه با خورشید در لحظه غروب خورشید هفت و نیم درجه است و بعد از ظهر 11 اردیبهشت که میزان گرد و غبار کمتر است فرصت مطلوبی برای رصد به شمار می رود.

کد خبر 1170526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha