بازدید بیش یک میلیون نفر از نمایشگاه قرآن/ نمایشگاه قرآن محل بروز دلبستگی های معنوی است

اسماعیلی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از این دوره از نمایشگاه قرآن گفت: بیش از یک میلیون نفر تا امروز از نمایشگاه قرآن دیدن کردند و در ایام تعطیل جمعیت بازدیدکننده به اندازه ای بود که برخی پشت درب‌های ورودی نمایشگاه ماندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (پنجشنبه ۸ اردیبهشت) در بیست و هفتمین دوره آیین تکریم از خادمان قرآن کریم با اشاره به برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بعد از وقفه ۲ ساله گفت: به همت دولت و واکسیناسیون عمومی توانستیم از گردنه درگیری با بیماری کرونا عبور کنیم و با وجود اینکه در روزهای آغازین برای برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه قرآن برخی پیشنهاد مجازی بودن آن را  مطرح کردند اما به مدد اخلاص و کار جهادی همکاران در وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت و دستگاه‌هایی همچون سازمان اوقاف، وزارت آموزش و پرورش، وزارت میراث فرهنگی، شهرداری تهران، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی توانستیم نمایشگاه را به صورت حضوری برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از این دوره از نمایشگاه قرآن گفت: بیش از یک میلیون نفر تا امروز از نمایشگاه قرآن دیدن کردند و در ایام تعطیل جمعیت بازدیدکننده به اندازه ای بود که برخی پشت درب‌های ورودی نمایشگاه ماندند و از همین جا از همه آنها عذرخواهی می‌کنیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی های این دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: خانواده محور بودن از مهم ترین ویژگی این دوره از نمایشگاه قرآن است به طوری که شاهد هستیم خانواده ها پپس از بازدید از نمایشگاه در زمان افطار گرد هم جمع آمده و به انجام فرائض دینی می‌پرداختند. همچنین در این دوره از نمایشگاه به موضوع کودکان و نوجوانان توجه ویژه ای شد و برنامه های خاصی برای این قشر در نمایشگاه برگزار شد.

 

وی با اشاره به ایجاد بخشی جداگانه در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن برای موضوع عفاف و حجاب گفت: در طبقه دوم مصلی غرفه‌های ویژه‌ای برای ارائه محصولات عفاف و حجاب در نظر گرفته شد.

 

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن محل بروز برخی از دلبستگی های معنوی بود، گفت: رییس جمهور قول دادند تا با کمک و مساعدت مسیری فراهم شود تا این نمایشگاه در زمان های مختلف و در استان‌ها و در دانشگاه‌ها نیز برگزار شود تا برگزاری نمایشگاه قرآن محدود به ماه مبارک رمضان و شهر تهران نشود.

 

وی با تصریح این نکته که اعضای هیئت دولت خود را خادمان کوچک قرآن کریم می دانند، گفت: دولت مردمی هیچ محدودیتی برای توسعه و حمایت از فعالیت‌های قرآنی قائل نیست.

کد خبر 1170556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha