روحانیون مشوقین دینداری هستند

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: روحانیون مشوقین دینداری هستند و دین و برنامه‌های دینی را به مردم معرفی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان، در یادواره شهدای روحانی استان کردستان در سنندج، به پنج نقش جامعه روحانیت پرداخت و با اعلام اینکه علما و روحانیون باید علم دین را ارتقا دهند، اظهار کرد: روحانیون مشوق دینداری هستند و دین و برنامه‌های دینی را باید به مردم معرفی می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مهم‌ترین نقش جامعه روحانیت تبلیغ است که تمام توان و تلاش خود را برای تبلیغ دین بکار می‌گیرند و شهدای زیادی هم در این مسیر داده‌اند.

 

وی افزود: مشوق و مبشر بودن روحانیون دلیلی برای مظلومیت وخدمتگذار بودن آنها است و این قشر از جامعه روحانیون دینداری را در جامعه ترویج می‌دهند و این یک ظرفیت مهم است که افراد بی‌دین از آن بی‌خبر هستند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی مبلغ بودن را از وظایف دیگر روحانیون در جامعه خواند و افزود: شهدای روحانی از جمله ماموستا برهان عالی در استان کردستان، به واسطه مبلغ بودن به شهادت رسید، لذا روحانیون نباید تبلیغ را با هیچ چیز دیگری معاوضه کنند.

 

وی بیان کرد: روحانیان و ماموستایان استان در نهایت ساده زیستی زندگی می‌کنند، چرا که می‌خواهند مبلغ باشند و شغل پیامبر اسلام را ادامه دهند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی، معلم بودن را از دیگر خصلت‌های روحانیون عنوان کرد و گفت: دینداری و درس دین دادن، مولف و نویسنده بودن در حوزه روحانیت در جامعه بسیار ارزشمند است.

کد خبر 1170564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha