سیل خروشان بیداری اسلامی برای نابودی اسرائیل

امروز به برکت انقلاب اسلامی، موج بیداری در سراسر جهان به پاخواسته است و به لطف خداوند، بیداری اسلامی سیل خروشانی را به راه خواهد انداخت که ریشه ظلم و ظالم و استکبار و خصوصاً رژیم جعلی اسرائیل محو و نابود خواهد کرد.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم: «قدس»، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است و هرگلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است.

 


«قدس»، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است؛ ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست قدس بوده ایم. «قدس» جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.

 


روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبارستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست، روزهِ گره خوردن بازوانِ توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است.

 


روز قدس، روز کنار گذاشتن سلیقه ها و پیوستن قطره ها به اقیانوس جاری انسان هاست. روز قدس، روز بازتابِ خشمِ خروشانِ خلق های ستم دیده و طوفانی شدن غیرت های مقدس مردمی است که نفرت خویش را علیه اسرائیل غاصب با شعارهایشان ابراز می کنند.

 


*نامگذاری آخرین جمعه ماه بندگی به نام روز«قدس»

ماه رمضان سال 1358 خورشیدی بود که خورشید درخشان آسمان انقلاب ایران، حضرت امام خمینی رحمه الله، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.

 


از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راهپیمایی گسترده مردمی هستیم که با شعارهای کوبنده «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر امریکا»، «امریکا عدوّالله» و «اسرائیل عدوّالله»، خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند.

 


روز قدس را امام خمینی رحمه الله بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می کنند، غافل نمانند و این فریاد بیدار باش امام عاشقان، شلاقی بود بر ذهن های خفته ملت اسلام، تا از خواب عمیق غفلت بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند.

 


اکنون که سال ها از سخنان پیامبرگونه آن بزرگ مرد الهی گذشته است، می بینیم که روز قدس، شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نور دیده و در اعماق دل و جان ملت های آزاداندیش جهان، و به ویژه کشورهای اسلامی، نفوذ کرده است.

 

*تأثیر انقلاب ایران در قیام مردمان فلسطین

انقلاب اسلامی ایران، حرکتی شکوهمند در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر بود که با تقویت روح استکبارستیزی در میان مستضعفان جهان، از جمله مردم ستم دیده فلسطین، برای مبارزه و رهایی از چنگال استکبار، نشاطی تازه پدید آورد. انقلاب ایران، آرمانِ آزادی قدس را یکی از اهداف جهانی اش نامید.

 


تجربه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحولی شگرف آفرید و مبارزاتی جدید را بنیان نهاد؛ فریاد برائت ملت مسلمان ایران از استکبار و صهیونیسم، تفکری نو در سرزمین های اشغالی پدید آورد و بر توده های آزادی خواه فلسطین تأثیری عمیق برجای گذاشت و با ترغیب آنان به حضور سرافرازانه در صحنه های نبرد، نخستین بارقه های توسل به انتفاضه را در اذهان قهرمانان فلسطین شعله ور ساخت و امروز شراره های خشم فلسطینیان قهرمان، دامن جنایت کاران صهیونیست را فرا گرفته و آنان را به حیرت مبتلا ساخته است.

 


در سال های اخیر، در جای جای سرزمین های اشغال شده فلسطین، مبارزان مسلمان با شعار «حی علی الجهاد» و با شور زوال ناپذیر شهادت طلبی، خیزش های قهرمانانه ای را علیه اشغال گران قدّاره بند صورت داده اند، اکنون انتفاضه تنها یک اصطلاح محلی یا مبین تاکتیک رزمی ملتی ستم دیده نیست؛ بلکه واژه ای انقلابی و نماد یک فرهنگ متعالی و شهادت طلبانه است که در سرفصل قاموس حماسی جهان نقش بسته است.

 

*روز جهانی«قدس» در نگاه بزرگان

امام خمینی(ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.»

 


مقام معظم رهبری درباره روز قدس می فرمایند: «اکنون، جمعه آخر ماه مبارک رمضان ـ که از سوی امام راحل عظیم ما رحمه الله روز قدس نامیده شده ـ در پیش روی ماست. [باید] روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیلة القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملت های مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم. این جانب امیدوارم ملت بزرگ ما در این روز قدس نیز مانند همیشه با حضور یکپارچه خود در خیابان ها و راه پیمایی تا محل نمازهای جمعه، فریاد رسا و غریو رعدگون خود را به گوش جهانیان برساند و تکرار کند که امت امام خمینی عظیم، همواره در کنار فلسطین، و خصم دشمنان آن خواهد بود».

 


سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در خصوص روز جهانی قدس فرموده است: «امروز پیچیده‌ترین و حساس‌ترین دوره فلسطین است. فلسطین خط مقدم ما و همه جهان اسلام است. از خداوند سبحان برای مجاهدین صحنه فلسطین موفقیت و پیروزی و اجر الهی را خواستارم.»

 


سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز فرمود: «امروز مسئولیت ما در روز قدس این است که در کنار مردم فلسطین بایستیم، طبعا مسئولیت نخست برعهده ملت فلسطین است و ما به عنوان امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان و نه فقط مسلمانان بلکه همه مسلمانان و مسیحیان، همه آزادگان جهان باید از این آرمان به حق حمایت کنند و هر حمایت و همراهی و یاری را ارائه کنند، این نبرد افق روشنی ندارد و افق آن پیروزی است.»

 


آیت الله نوری همدانی نیز فرمودند: «روز قدس یادآور جنایت ها و کشتار و قطعه قطعه کردن اعضای بدن دهها هزار نفر از زن و کودک و پیر و جوان از مردم فلسطین به وسیله صهیونیست های خون آشام است؛ روز قدس یادآور آواره و بی خانمان ساختن صدها هزار نفر از مردم بومی این سرزمین است و یادآور تخریب خانه ها و مراکز کارها و مزارع این مردم مظلوم به وسیله دشمنان صهیونیستی است.»

 

*روز قدس یکی از مهمترین و ارشمندترین تدابیر امام راحل

حجت الاسلام «حسن صباغیان» امام جمعه زیرکوه در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: یکی از مهم ترین و ارزشمندترین تدابیر امام راحل و عظیم الشأن اسلام نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس بود چرایی و چیستی این نامگذاری بسیار مهم است و دارای پیام های روشن بسیاری است.

 


وی در ادامه بیان کرد: یکی از دلایل کلیدی نامگذاری این روز به عنوان روز قدس موضوعیت ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از مهمترین اشتراکات و واجبات عینی در بین همه مسلمانان جهان است و با توجه به اینکه موضوع فلسطین اولین مسئله همه جهان اسلام است لذا امام بزرگوار جمعه آخر ماه رمضان را که همه مسلمانان بعد از تطهیر شدن در ماه رمضان و شب های قدر آمادگی روحی و معنوی بسیار خوبی را پیدا می کنند این روز را انتخاب کردند تا همه مسلمانان یکپارچه در سرتاسر کشورهای اسلامی و حتی مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی با راهپیمایی روز قدس فریاد خودشان را بر سر غاصبان قدس شریف بکوبند.

 


1- فلسفه برگزاری راهپیمایی در روز قدس چیست؟ فلسفه برگزاری راهپیمایی روز قدس این است که همه جهان اسلام را در مقابل استکبار و در مقابل ظلم و بی عدالتی یکپارچه کند و با یک حضور حداکثری و وحدت آفرین در سرتاسر کشورهای اسلامی موج شدیدی را مبتنی بر اعلام انزجار و نارضایتی از استکبار جهانی و غاصبان قدس شریف و فلسطین عزیز به گوش همه جهانیان برساند.

 

ایجاد انسجام، همدلی، همنوایی و هم افزایی و یکپارچگی همه مسلمانان و تجلی و ظهور نماد و نمود عظمت جهان اسلام در مقابل استکبار، کفر و شرک از دیگر فلسفه های انتخاب این روز به نام، روز قدس است؛ راهپیمایی در روز قدس نشانگر قدرت بی بدیل حق در مقابل باطل است.

 


2-چه پیام هایی در روز قدس به جهانیان مخابره می شود؟ روز قدس یک روز جهانی است و لذا پیام روز قدس راهپیمایی روز قدس هم یک پیام جهانی برای همه ملت ها و دولت‌های عالم است.

 


اولین پیام روز قدس این است که جهان اسلام هیچ گاه زیر بار ظلم نمی رود ولو این ظلم از طرف قدرتمندترین و قلدرترین نظام ها و دولت های جهان باشد و اگر ببیند در جایی حق مظلومی ضایع می شود برای دفاع از حقوق مظلومین به پا می خیزد.

 


دومین پیام روز قدس این است که جهان اسلام در قبال مظلومیت بخشی از جامعه اسلامی در هر کجای عالم که باشد بی تفاوت نیست همه و همه جهان اسلام را و بلکه جهان بشریت را به منزله یک پیکر می‌داند که اگر عضوی از این کالبد و پیکر مشکلی پیدا کند روح همه مسلمانان متالم و متاثر می‌شود و همه مسلمانان برای نجات مظلومین به پا می خیزند.

 


سومین پیام روز جهانی قدس اعلام حمایت همه جانبه جهان اسلام از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف است ما با این اجتماع و حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس به همه زالو صفتان و مستکبران عالم در راس آن ها شیطان بزرگ آمریکا و غده سرطانی اسرائیل و ضلع سوم آن ها انگلیس و اندک نوکران بی اختیار آنها در بین کشورهای اسلامی که مصداق بارز آن آل سعود است با صدای بلند اعلام می کنیم که فلسطین و قدس شریف و جریان مقاومت تنها نیست و همه مسلمانان در کنار مظلومین فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی مانند یمن و افغانستان تا پای جان دفاع می کنند به هیچ گاه آن ها را تنها نمی گذارند.

 


3- مسلمانان برای از بین بردن غده سرطانی اسرائیل چه اقداماتی باید انجام دهد؟ همانطور که امام عزیز فرمودند اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد سیلی خروشان می‌شود و اسرائیل را آب می برد، مهم‌ترین تکلیف و وظیفه مسلمانان جهان این است که در مقابل فلسطین بی تفاوت نباشند.

 


اگر می خواهیم این غده سرطانی از بین برود باید همه کشورهای اسلامی با اسرائیل قطع رابطه کنند و همه مسلمانان جهان نسبت به عدم مشروعیت صهیونیست و اسرائیل غاصب اذعان نمایند و در عمل در تمام حوزه ها و میادین مختلف از این غده سرطانی برائت بجویند. یکی از آن عرصه ها میادین ورزشی است که باید همه ورزشکاران کشورهای اسلامی از رویارویی با ورزشکاران این پدیده نامشروع و غده سرطانی که نامش اسرائیل هست امتناع نمایند.

 


در عرصه های اقتصادی باید تمام کالاهای رژیم غاصب اسرائیل از طرف همه مسلمانان تحریم شود و عدم مشروعیت این رژیم جعلی برای همه جهانیان در عرصه های سیاسی و بین المللی تبیین شود.

 


اگر همه کشورهای اسلامی اراده قوی و عزم راسخ داشته باشند تا عدم رسمیت این رژیم منفور و جعلی را به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار دهند زودتر از زمانی که مقام معظم رهبری تعیین فرمودند این غده سرطانی از بین خواهد رفت.

 


4- چرا کشورهای مختلف نسبت به جنگ روسیه و اوکراین حساسیت نشان می دهند و از اوکراین دفاع می کنند اما کسی به جنایت های اسرائیل در فلسطین توجهی ندارد؟ البته نظر اینجانب این است که اوکراین و امثال آن هیچ عزت حقیقی ندارند گرچه استکبار خصوصاً آمریکای جنایتکار و ناتو در قبال اوکراین از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای غیر رسانه‌ای خود استفاده کردند تا اوکراین را متفاوت نشان داده و عزیز بشمارند اما آنچه که در واقعیت اتفاق افتاد چیز دیگری بود تمام وعده‌های استکبار در قبال دفاع از اوکراین پوشالی و تو خالی بود و همه شاهد بودند که در جنگ روسیه و اوکراین چه اتفاقی افتاد و چقدر زود صحنه را خالی کردند.

 


اما اینکه استکبار جهانی از اوکراین حمایت می کند اما نسبت به جنایت های اسرائیل در فلسطین هیچ توجهی نشان نمی دهد بیانگر سیاست دوگانه آمریکا و غرب در قبال مردم جهان است آن ها که به ظاهر دم از حقوق بشر می زنند اما در واقع حقوق بشر را را زیر پا لگد مال کرده و خون بشر را می مکند. آمریکا و اسرائیل با توجه به منافع خودشان عمل نموده و لذا برخورد آن ها نسبت به اوکراین و فلسطین از زمین تا آسمان فرق می کند.

 


5- برای زنده ماندن روز قدس چه اقداماتی باید انجام شود؟ برای زنده ماندن روز قدس باید همه ملت های مسلمان با حفظ وحدت و انسجام با حضور حداکثری در راهپیمایی جمعه آخر ماه مبارک رمضان انسجام و اقتدار و قدرت جهان اسلام را به رخ استکبار بکشند هرچقدر حضور مسلمانان در اجتماع روز قدس بیشتر و پررنگ تر باشد ماندگاری این روز بیشتر نهادینه و بیمه خواهد شد.

 


با توجه به توطئه های دشمن در جهت ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی به خصوص با کشتارهای بی رحمانه که به واسطه انفجارات اخیر در مساجد و سایر نقاط افغانستان و فلسطین عزیز خصوصاً نوار غزه اتفاق افتاد نگاه دشمنان به این است که جمعه آخر ماه رمضان در راهپیمایی روز قدس آیا مسلمانان و به ویژه مردم ایران حضور باشکوه خواهند داشت یا خیر، به همین خاطر امسال با توجه به اینکه در دو سال اخیر هم راهپیمایی روز قدس برگزار نشده است، لنز دوربین‌های استکبار و دشمنان قسم خورده اسلام ناب زوم شده است بر روی روز قدس تا ببینند مردم چه می کنند.

 


امسال روز قدس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید همه دست به دست هم بدهیم و نگذاریم که دشمنان به اهدافشان برسند آنچه توطئه های دشمنان اسلام را نقش بر آب می‌کند حضور پررنگ مسلمانان در راهپیمایی روز قدس است. امسال به دعوت رهبر عزیز جهان اسلام و سکاندار کشتی انقلاب لبیک گفته و همه افشار در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند.

 


6- با توجه به بیداری اسلامی آیا می توان امیدوار بود که روزی قدس آزاد خواهد شد؟ همان گونه که خدا وعده داده است حق ماندنی و باطل رفتنی است: «جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا»

 


شک نکنید آن چه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب پیش بینی کردند تحقق پیدا خواهد کرد و طولی نخواهد کشید اسرائیل از بین خواهد رفت و قدس شریف آزاد خواهد شد.

 


امروز به برکت انقلاب اسلامی، موج بیداری در سرتاسر جهان به پا خواسته است و مردم در قبال ظلم بی تفاوت نخواهند ماند و به لطف خداوند بیداری اسلامی سیل خروشانی را به راه خواهد انداخت که ریشه ظلم و ظالم و استکبار و خصوصاً رژیم جعلی و غصبی اسرائیل محو و نابود خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1170623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha