تنها راه آزادسازی فلسطین مقاومت است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: امروز اجماع سازی در میان جامعه فلسطینی درباره مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی فلسطین بیش از هر زمان دیگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۹ اردیبهشت ماه حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: امروز اجماع سازی در میان جامعه فلسطینی درباره مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی فلسطین بیش از هر زمان دیگری است.

 
امام جمعه موقت آسمینون افزود: با امضای سازش نامه اشلو از سوی سازمان آزادی بخش فلسطین در سال ۱۹۹۲ و تغییر راهبرد این سازمان از مقاومت مسلحانه به گفتگوی سیاسی برای حل بحران جامعه فلسطین دچار دوگانگی و اختلاف‌نظر شد.
 
وی ابراز کرد: ناکامی جریان سازش در ۲۸ سال گذشته در شهرک سازی وسیعی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مردم را به این نتیجه رسانده که این راهکار جواب نمی دهد و اکنون اکثر مردم راهکار مقاومت را حمایت می‌کنند و تنها راه پایان دادن به تجاوز به فلسطین را مقاومت می‌دانند.
 
حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: فلسطین قضیه انسانی اسلامی است و در این میان حادثه فلسطین واکنش به یک بحران بزرگ، تلخ انسانی و اسلامی است که هیچ انسانی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون عنوان کرد: جامعه فلسطین همانند دیگر جوامع جهان در سرزمین خود زندگی می کردند که ناگهان مجموعه از مهاجران صهیونیست اروپایی با کمک قدرت های استعمار به آن ها یورش بردند و سرزمین آنها را غصب کردند.
 
وی ادامه داد: نتیجه این تجاوز این است که نیمی از جامعه فلسطین در نتیجه کشتارها و ارعاب از سرزمین خود بیرون رانده شدند.
 
حجت الاسلام جعفری بیان کرد: فلسطینی ها از قریب ۷۶ سال پیش تاکنون در شرایط غیر انسانی در خارج از سرزمین خود به سر می‌برند و نیمه دیگر تحت اشغال و مقررات تبعیض نژادی در سرزمین خود قرار دارند.
 
امام جمعه موقت آسمینون تاکید کرد: اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل و به تبع آن تاکید بی شمار رهبر معظم انقلاب در بزرگداشت این روز، دستاورد‌های بی شماری را برای مردم مظلوم فلسطین و منطقه و زنده نگه داشتن آرمان قدس داشته است.
 
 وی اضافه کرد: از جمله این دستاوردها می‌توان به جلوگیری از عدم فراموشی مسئله مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان اشاره کرد.
 
حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: اکنون با توطئه‌های رژیم صهیونسیتی در به فراموشی سپردن آرمان قدس و فلسطین است و تنها بر عهده فرد مسلمانان بلکه بر عهده هر انسان آزاده و حق‌طلب در اقصی نقاط جهان است به گونه‌ای که می‌توان گفت؛ بیداری اسلامی کنونی در جهان اسلام از مهمترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است.
 
خطیب نماز جمعه موقت آسمینون ابراز کرد: برگزاری هرچه باشکوه تر می‌تواند زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی و همدستان منطقه ای آن شود و ما هم امروز به ندای رهبر کبیر انقلاب و ندای سکان‌دار انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) لبیک می گوییم و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و تمام آزادی خواهان جهان به گوش دشمنان اسلام خصوصا رژیم جعلی صهیونیستی خواهیم رساند.
 
وی در خاتمه ضمن تبریک روز ملی شوراها و هفته معلم، گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز کارگر، خاطرنشان کرد: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و جامعه کارگری از وفادارترین جوامع به انقلاب و نظام بودند استقلال کشور وابسته به کار و کارگر است و اکنون باید زحمات این عزیزان ارج نهاده شده و حقوق آنها به موقع پرداخت شود و باید هوای آنها را داشته باشیم.
کد خبر 1170652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha