رفع تصرف بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در کردستان

مرادی از رفع تصرف بیش از ۱۰۰هکتار از اراضی ملی در سال ۱۴۰۰ در استان خبر داد و عنوان کرد: از همه ظرفیت‌های موجود برای حفظ و نگهداری سرمایه‌های ارزشمند (اراضی ملی ) باید استفاده شود.

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با تأکید بر اهمیت ویژه در حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد:  تلاش‌های انجام گرفته در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی، رفع تصرفات، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند کماکان با جدیت و پشتکار هر چه تمامتر باید دنبال شود.

 

 

مرادی خاطر نشان کرد:  اداره‌کل راه و شهرسازی هم در ستاد و هم در شهرستان‌ها از ظرفیت‌های مناسب کارشناسی برخوردار است و با توجه به اهمیت قضیه اراضی ملی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند از تمام ظرفیت‌های موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط از جمله دستگاه محترم قضایی، نیروی انتظامی و ثبت اسناد استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند.

 

 

وی عنوان کرد: همگی باید تلاش و همت خود را در راستای شناسایی، جمع‌آوری مستندات و اطلاعات، رفع تصرفات احتمالی و اقدام به ثبت املاک شناسایی شده به نام دولت جمهوری اسلامی بکار گرفته و در این راستا از هیچ کوششی فرو گذار نکرده تا شاهد ساماندهی وبهبود وضعیت املاک و اراضی ملی باشیم.

 

 

به گفته مدیرکل راه وشهرسازی کردستان در سال گذشته100.78 هکتار از اراضی ملی به ارزش برآوردی 10هزار و 500 میلیارد ریال از متصرفین بازپس گرفته شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش ارایه شده مبنی بر سنددار کردن 979 هکتار از اراضی ملی  در سال 1400 گفت: سنددار کردن اراضی ملی در استان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت خواهد بود.

کد خبر 1170780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha