امروز فاتحه استکبار جهانی خوانده شده است

آیت الله ناصری ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: امروز فاتحه استکبار جهانی خوانده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی امروز در خطبه های نماز جمعه یزد پس از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: فلسطین نقطه و پایگاهی از اسلام است و قدس شریف قبله اول مسلمانان است و عده ای از مردم مظلوم در این منطقه مورد ظلم قرار گرفته است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: جمعی از یهودیان برای قدرت گرفتن گردهم جمع شدند و برای این گردهمایی فلسطین را انتخاب کردند و بی عرضه‌گی کشورهای عربی سبب شد مردم این منطقه را آواره کنند و دست به جنایاتی بزنند که امروز شاهد آن هستیم.

وی افزود: از ۷۰ سال پیش تاکنون مردم فلسطین شکنجه شدند و در رنج صهیونیست ها هستند و هر روز هم از فلسطینی ها می کشند و کاری می کنند که نتوانند نفس بکشند.

ناصری با اشاره به سکوت جهان اسلام در مورد مسئله فلسطین بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، حمایت مردم ایران از مردم مقاوم فلسطین آغاز شد و امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، به حرکت فلسطین شکل داد و چهره کار را عوض کرد.

وی اظهار داشت: نیت مردم فلسطین خدایی شد و با توکل به خدا به مسیر خود ادامه دادند و با تلاش افرادی همچون امام موسی صدر، مبارزات فلسطین از حالت چریکی خارج شد و با باطنی شدن مبارزه، پیروزی های آنها آغاز شد.

امام جمعه یزد بیان کرد: امیدواریم ایستادگی و مقاومت پایدار بماند و به رغم خسارت ها و شهادت ها، به مقاومت خود ادامه دهند.

وی با ابراز تاسف از قساوت قلب کشورهای عربی عنوان کرد: مردم فلسطین، مسلمان و هم کیش خود آنها و اغلب آنها نیز اهل تسنن هستند و اما حب ریاست و ترس از آمریکا اجازه نمی دهد که آنها نیز به صحنه بیایند و تنها ایران اسلامی است که به فلسطین قوت قلب می دهد.

ناصری با اشاره به اینکه فلسطین با حاج قاسم و با مکتب اسلام حیات گرفت، افزود: این مهم را بسیاری از کشورها واقفند و به آن اذعان کرده اند و این اتفاق در یمن و لبنان و … رخ داده و همه اینها رها شده از یوغ استکبار هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص بیانات مقام معظم رهبری با دانشجویان گفت: فعال بودن در مقابل دشمن یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که متاسفانه عده ای در مقابل دشمن واداده اند که این یکی از مشکلات است.

وی افزود: حل مشکلات با تفکر یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان است و اگر ما همفکری کنیم مسئولان گوش خواهند کرد.

امام جمعه یزد گفت: حفظ ارزش های دینی نیز از موارد دیگر مورد تاکید مقام معظم رهبری بود که برای انقلاب اسلامی بایستی به آن توجه کنیم و درا ین صورت می توانیم به هدف نهایی خود برسیم.

وی با اشاره به مذاکرات ما با آمریکاییها گفت: آنها بهانه می کنند و در راه مانده اند البته ما باید مقاومت و ایستادگی کنیم تا به نتیجه برسیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما باید با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان مابقی وابستگی به دیگران را کم کنیم و از این طریق آنها را مجبور به کوتاه آمدن کنیم.

کد خبر 1170807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha