برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد در فیروزآباد

به منظور کمک به آزادی زندانیان غیرعمد، جشن گلریزان با حضور مسئولین فیروزآباد ، اقشار مختلف و خیران فیروزآباد برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، به منظور کمک به آزادی زندانیان غیرعمد، جشن گلریزان با حضور مسئولین فیروزآباد ، اقشار مختلف و خیران فیروزآباد برگزارشد.

حجت الاسلام «محسن رضا بشارت» در این جشن گلریزان گفت: اسلام تاکید خاصی برکمک و مساعدت از مستمندان دارد و لازم است که از زندانیان دستگیری شود.

امام جمعه فیروزآباد افزود: افزایش محکومیت های مالی نتیجه بیکاری، فقر و عدم توجه به ساده زیستی است.

«حامد استوار»، دادستان دادسرای فیروزآباد نیز ضمن تشکر از حضورخیرین گفت: انتظار می رود در سال جاری با افزایش فعالیتهای ستاد دیه، تعداد بیشتری از زندانیان آزاد شوند.

«خلیل فیلوندی»، با تاکید بر پیامدهای اجتماعی آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بیان کرد: کاهش جمعیت ورودی زندانیان، نیازمند تقویت زیرساخت ها و بهبود وضعیت اقتصادی است و سیاست جنایی بر پیشگیری تاکید دارد و ضروری است تا قبل از ارتکاب جرم نسبت به امر پیشگیری توجه بیشتری شود.

رئیس دادگستری فیروزآباد با دعوت خیرین به مساعدت در آزادسازی محکومین جرائم غیرعمد افزود: با افزایش امکانات اجتماعی، فرهنگ استفاده از امکانات افزایش نیافته که این امر باعث افزایش تصادفات و سوانح شده و مقصر بدلیل عدم توانایی در پرداخت دیه زندانی می شود و لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود و باید با رعایت قانون و تمکین به مقررات زمینه پیشگیری از جرم را فراهم کنیم.

«روستا»، مسئول فرهنگی دانشگاه آزاد فیروزآباد نیز با اشاره به فرهنگ گفت: در زمینه فرهنگی باید بیشتر کار شود و توجه به محکومین جرائم غیرعمد مهم است و ستاد دیه از نهادهای تاثیرگذار در کاهش جمعیت زندانهاست به طوری که با مساعدت  محکومین مالی وآزادسازی آنها، باعث کاهش جمعیت زندان ها و بازگشت زندانیان به آغوش گرم خانواده هایشان می شود.

خاطر نشان می شود، در این جشن که در «دارالقرآن»  فیروزآباد برگزار شد، خیرین،  قضات دادگستری، جمعی از وکلا و  محبان اهل بیت (ع) نیز شرکت داشتند و پنج میلیاردریال به صورت نقدی، چک و  تعهدی جمع آوری شد.

کد خبر 1170827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha