۵۲ درصد نیروی برق توسط بخش صنعتی مصرف می شود

جوادی با بیان اینکه  در استان با ۱۰ هزار پست و ۱۴ هزار کیلومتر شبکه به ۴۸۶ هزار مشترک برق رسانی می شود، گفت: ۵۲ درصد برق استان توسط بخش صنعت و ۲۰ درصد توسط کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در نشست خبری به مناسبت روز صنعت برق اظهار کرد: رسانه نقش قابل توجهی در حوزه اترژی و حفظ منابع ملی دارند.

 


پیام جوادی با اشاره به اینکه تامین برق پایدار برای مصرف کننده ها از رسالت های این شرکت است، گفت : در استان با 10 هزار پست و 14 هزار کیلومتر شبکه به 486 هزار مشترک برق رسانی می شود.

 


وی ادامه داد : 52 درصد برق استان توسط بخش صنعت و 20 درصد توسط کشاورزی مصرف می شود. علیرغم برنامه های خوب وزارت نیرو برای افزایش تولید ولی زمانبر بودن تاسیس نیروگاه شاهد ناترازی مصرف و تولید هستیم.

 


جوادی ادامه داد: در تابستان سال گذشته 68 هزار مگا وات برق نیاز بود ولی ظرفیت عملی نیروگاه ها 53 مگا وات بود و به دلیل کاهش 50 درصدی نیروگاه های برق آبی به دلیل خشکسالی، رشد نامتعارف مصرف برق به دلیل گرمای تابستان و استفاده از برق در مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز ما را با پیک بالای مصرف با این کمبود مواجه شدیم.

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: تولید متوسط نیروگاه های برق ابی در تابستان امسال  5 هزار مگا وات است و امسال نیز با بیش از 10 هزار مگا وات کمبود برق مواجه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در پیک روز نیازمند 8 هزار مگا وات و در پیک شب به 6 هزار مگا وات مدیریت مصرف نیاز داریم، تصریح کرد: وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق یکصد برنامه در چهار محور برنامه ریزی و اقدامات تامین برق، مدیریت مصرف و تقاضا، برنامه ریزی و مدیریت مصرف بهینه پیش بینی کرده است.

 


معاون بهره وری و دیسپاچینگ به توسعه و هوشمندسازی شبکه های توزیع اشاره کرد و گفت : کلیدهای جدیدی برای تعدیل بار در زمان های بحرانی برای کاهش بار به شبکه های توزیع اضافه می شود.

 


عادل کاظمی با اشاره اینکه 113 مشترک صنعتی در مراکزی خارج های شهرک های صنعتی فعالیت می کنند، گفت : مدار فرمانی که طراحی شده به تعداد 100 دستگاه کنترل در هفته های آتی در مشترکین صنعتی مذکور نصب خواهد شد.

 


وی افزود سامانه برق من، سامانه 15525 و سایت های اینترنتی برای اطلاع مشترکین از خاموشی برق طراحی شده است.

 


این مسئول میزان مصرف ماینرهای مجاز و غیرمجاز در کسور را 2 هزار مکا وات خواند و گفت : در استان زنجان 5 هزار و 300 ماینر جمع آوری شده است.

کد خبر 1171168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha