رباعیات خیام و  مجموعه آثار استاد فرشچیان رونمایی می شود

در آیین سپاس از ۱۰۰ چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران که ۲۰ اردیبهشت در تهران برگزار می شود رباعیات خیام با خط یدالله کابلی و مجموعه آثار استاد فرشچیان رونمایی می شود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران صبح امروز شنبه دهم اردیبهشت با حضور اسکندر خمسه پور رییس انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ، احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران ، علی طارمی عضو هیئت امنا و علی اکبر ابراهیمی مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اتحادیه چاپ تهران برگزار شد.

 

در این نشست «اسکندرخمسه پور»، رییس انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ گفت:آیین سپاس از ماندگاران صنعت چاپ برای اولین بار در ایران انجام می شود. ما از کسانی که ما را در این آیین همراهی کردند، سپاسگزاری می کنیم.

«احمد ابوالحسنی» رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران و رئیس کمیته اجرایی آیین سپاس چهره های ماندگار گفت: در این آئین از  100 چهره برگزیده صنعت چاپ و پیشکسوت صنعت چاپ در 20 اردیبهشت در هتل اسپانس پالاس تقدیر می شود.

 در ادامه این نشست پوستر آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران رونمایی شد.

 

سپس  یک جلد«قرآن» با طراحی ویژه برای آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران رونمایی شد این قران با قابی خاص و با طراحی جلد آیدین آغداشلو در 716 رنگ که هر جز در 20 صفحه با تذهیب زیبای هر صفحه قرار است به برگزیدگان اهدا شود.

«حسین پریخواه» دبیر اجرایی آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران از رونمایی از 2 کتاب رباعیات حکیم عمر خیام با خط یدالله کابلی  و مجموعه آثار استاد محمود فرشچیان  در آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران خبر داد.

 

«محمد رسولی»، کارگردان صد فیلم آیین سپاس چهره های ماندگار صنعت چاپ ایران گفت: این آئین به صورت کاملا ناخواسته با شب افتتاحیه نمایشگاه کتاب همزمان شده است.  در این مراسم ترک موسیقی چهره های ماندگار  صنعت چاپ  ساخته فردین خلعتبری با شعر عبدالجبار کاکایی  منتشر می شود همچنین  گروه کر ارکستر فیلارمونیک تهران قطعاتی را اجرا خواهند کرد.

کد خبر 1171196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha