شورای سیاست گذاری فرهنگی برپایی نمایشگاه قرآنی استان البرز تشکیل شود

حجت الاسلام سعیدی برپایی نمایشگاه قرآن را فرصتی برای نشر فرهنگ قرآنی خواند و گفت: شورای سیاست گذاری فرهنگی نمایشگاه قرآنی استان البرز با همکاری و همراهی نهادها و دستگاه ها با هدف رشد فرهنگ قرآنی در جامعه تشکیل شود.

« حجت الاسلام سعیدی» در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن کریم استان البرز ویژه ماه مبارک رمضان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: برپایی نمایشگاه قرآن پس از سه سال از جریان شیوع بیماری کرونا، همت مضاعفی می طلبید که در همین مجال باید از عزیزانی که در این امر اهتمام داشتند قدردانی به عمل آورد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و جوانان شورای شهر کرج افزود: شورای فرهنگی نمایشگاه قرآنی استان البرز با همکاری و همراهی نهادها و دستگاه ها با هدف رشد فرهنگ قرآنی در جامعه تشکیل شود.

 

وی با ضرورت خواندن بهره مندی از مجموعه های توانمند فرهنگی قرآنی قم در برپایی هرچه بهتر نمایشگاه های قرآنی بیان کرد: امکان استفاده و بهره برداری فرهنگیان به ویژه دانش آموزان از این نمایشگاه قرآنی فراهم شود.

 

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت برپایی نمایشگاه های قرآنی بیان کرد: نمایشگاه قرآن باید محل و محور تجمیع برنامه های نهادها و دستگاه ها با محوریت قرآن کریم و توجه به آموزه های دینی باشد.

 

 

به گفته حجت الاسلام سعیدی، زبان هنر بهترین ابزار ارتباطی است و اگر این مهم با کمک معارف دینی به ویژه کلام الله مجید وسعت پیدا کند بیشترین اثر را می گذارد که در همین زمینه نمایشگاه قرآن، بهترین محل برای تبلیغ قرآن کریم است.

 

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: آنچه به عنوان نماینده مردم طی این بازدید از نمایشگاه قرآنی به نتیجه رسیدم و باید در شورای اسلامی شهر کرج عنوان کنم این است که اعضای شورای فرهنگی شهر کرج را برای شرکت در این نمایشگاه دعوت کنم چرا که نمایشگاه متعلق به دستگاه خاصی نیست.

 

وی ادامه داد: همه ما در قبال ترویج فرهنگ قرآن وظیفه داریم و نمایشگاه قرآنی یکی از بهترین مکان های ظهور درک این باور ایمانی و الهی است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف به ویژه آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، حوزه هنری و ... در برپایی نمایشگاه های قرآنی رسالت ویژه ای دارند چرا که نمایشگاه قرآنی ماحصل یک سال فعالیت نهادها و دستگاه ها در زمینه قرآنی است.

 

 

کد خبر 1171388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha