دومین همایش تئاتر مردمی بچه های مسجد با هنرنمایی گروه دختران تئاتر در مساجد زنجان

مساجد و مراکز قرآنی شهر زنجان میزبان گروه دختران تئاتر مردمی بچه های مسجد در دومین همایش تئاتر مردمی بچه های مسجد بودند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مساجد و مراکز قرآنی شهر زنجان میزبان اجرای نمایش «کما» توسط گروه دختران تئاتر مردمی بچه‌های مسجد باقرالعلوم(ع) بود.

 

نمایش «کما» به کارگردانی مریم زمانی و دستیار کارگردان پرستو انصاری یکی دیگر از نمایش‌های دومین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) است که با حضور اهالی محل و نمازگزاران و هیئت داوران همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در پنج نوبت در محله‌های متفاوت در سطح شهر به اجرای نمایش پراخته‌اند.

 

در این نمایش مبینا محمدی، نگین اطاعتی، فاطمه باباخانی و پرستو انصاری به ایفای نقش پرداختند. نویسندگی این نمایش را حدیث سیرجانیان به عهده داشته است.

 

نمایش «کما» از 29 فروردین‌ماه لغایت 1 اردیبهشت‌ماه 1401 در مرکز قرآنی جنب مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مساجد امیرالمومنین(ع)، امام جعفر صادق(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و مسجد زینیه (س) توسط گروه دختران تئاتر مردمی بچه‌های مسجد زنجان اجرا شد.

 

نمایش «کما»؛ ویژه گروه سنی نوجوان به روایت زندگی دختری می‌پردازد که در سن جوانی و با عقاید کاملا امروزی به سر می‌برد که متاسفانه هیچ اعتقادی به اهل بیت و ائمه (ع) ندارد. اسم این دختر زینب است و هر روز با مادرش به خاطر کارهایی که انجام می‌دهد مشاجره داشته، که یک روزی مثل روزهای دیگر پس از دعوا با مادرش از خانه بیرون می‌رود که... 

همچنین نمایش «منظومه شمسی» از دیگر نمایش‌های دومین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) به کارگردانی ژاله افشاری‌مقدم و نویسندگی فرهاد مهندس‌پور در پنج نوبت در مساجد سطح شهر اجرا شد.

 

در نمایش «منظومه شمسی» زهرا حیدری، سحر محمدی، مائده میرزایی، مائده خدایی، ملیسا رضایی، نرگس امیری، نرگس آقاجانلو، فاطمه مرتعی، هانیه نجفی، نازیلا خانی، نسا امامی، به ایفای نقش پرداختند. فاطمه وفا دستیار کارگردانی، اویس نیکنام موسیقی و سرمربی سمیه تقی‌لو این گروه نمایش را به عهده داشته است.

 

این نمایش همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه 1401در پنج نوبت در مساجد چهارده معصوم(ع)، ولیعصر(عج) و ثامن‌الائمه(ع) و مسجد امیرالمومنین(ع) ویژه نمازگزاران اجرا شد.

نمایش «منظومه شمسی»، داستان تعدادی از دانش‌آموزان است که قرار است نمایشی درباره منظومه شمسی را به اجرا ببرند اما به دلیل غیبت بازیگر نقش خورشید، گروه با چالش‌هایی رو به رو می‌شوند و...

 

همچنین نمایش «پیر زن مسجد»، نمایش‌های دومین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد (محرابیان) به کارگردانی نسرین نباتی و نویسندگی سیده فائزه هاشمی در پنج نوبت در مساجد و مدارس سطح شهر زنجان اجرا شد.

 

در گروه نمایشی «پیر زن مسجد» که سرپرستی آن را سمیه حیدری (پایگاه مقاومت بسیج مهدیهِ مسجد ولیعصر(عج)) بر عهده داشته است؛ نرگس خانی، فاطمه عسگری، مریم امینی، مهدیه بیگدلی، سیده فاطمه و سیده مبینا موسوی طیبی به ایفای نقش پرداختند. فاطمه وفا دستیار کارگردانی، نرگس محمدلو عوامل صحنه و ابوالفضل رجبی موسیقی این گروه نمایشی را به عهده داشته است.

نمایش «پیر زن مسجد» از 26 لغایت 30 فروردین‌ماه 1401 در پنج نوبت در مساجد موسی‌ابن جعفر (ع)، ولیعصر (عج) و ثامن‌الائمه (ع) و مسجد  مقداد (پایگاه فدک) و مدرسه‌ شهدای انقلاب ویژه نمازگزاران و دانش‌آموزان زنجانی اجرا شد.

 

نمایش «پیر زن مسجد»؛ روایت پیرزنی است که منزلش در همسایگی حرم امام رضا(ع) واقع شده و به بچه‌های محل قران و سواد می‌آموزد، گوهرشاد بیگم از زنان اشرافی ترک‌تبار و سیاستمداران دوره تیموریان که زنی بسیار قدرتمند، نیکوکار، ثروتمند، ادب دوست، هنرپرور و خردمند بود که قصد ساخت مسجدی در جوار حرم را داشته و تمام زمینها و خانه های آن اطراف را میخرد و در ازای آن در بالانشین شهر خانه‌های مجلل‌تر و بزرگ‌تری را به صاحب‌خانه‌ها می‌دهد، خانه پیرزن طبق طراحی و معماری تنظیم شده در بهترین قسمت مسجد واقع شده اما پیرزن از دادن خانه خود امتناع می‌ورزد ...

کد خبر 1171389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha