سمنان برای سومین روز هیچ بیماربستری کرونایی ندارد

قدس از یک روز بدون بستری دیگر در شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در این چند ماه برای چندمین روز متوالی است که بستری کرونایی در بیمارستان های دانشگاه نداشته ایم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ؛«کامران قدس» درگفتگو با خبرنگاران گفت: خوشبختانه بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری نشده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخصوص آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۰ هزارو۳۷۳ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

 

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از دهم تا یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری نشده و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به۱۱ هزار و ۷۶۱ نفر رسیده است.

 

 دبیرستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد:۴۸هزار و ۶۱۲ بیمار نیز در مناطق تحت پوشش این دانشگاه به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزارو۵۴۸ نفر رسید.

 

قدس با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش مبتلایان و بستری‌ها، از عموم شهروندان در این استان خواست نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

کد خبر 1171482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha