تجلیل از ۱۲۴ معلم نمونه و ۲۰۰ خانواده معلم شهید در استان همدان

نقوی با بیان اینکه ۱۲۴ نفر در حوزه آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم تجلیل می‌شوند، گفت: قبل از ایام عید پیش‌بینی و به شورای آموزش و پرورش پیشنهاد داده شد تا نسبت به گرامیداشت هفته معلم سازمان‌های دیگر همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از همدان، «محمود نقوی»  در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران گفت: در گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری بالاترین سرمایه هر کشوری را نیروی انسانی می‌دانند و در ایران اسلامی به این موضوع توجه خاصی شده و در سند تحول آموزش و پرورش هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین در هر مرکز استان دانشگاه فرهنگیان دختران و پسران دیده شده بود که بیش از ۶۰ مرکز پردیس دانشگاهی است عنوان کرد: در آن سند مدارج کارشناسی ارشد و دکتری نیز برای دانشگاه فرهنگیان دیده شده است.

 

نقوی با این اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر بازنشسته داریم و ورودی قریب به یک‌هزار نفر است افزود: سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ هزار نفر نیروی معلم بازنشسته خواهیم داشت اما ورودی ما یک‌هزار و ۲۰۰ نفر است و اگر با این روند پیش رویم چند سال آینده تعداد معلمان جوابگوی دانش‌آموزان نخواهد و باید هر راهی را برویم تا نیروی انسانی پاسخگوی حداقلی باشد.

 

وجود  ۷۰۰ کلاس ۳۷ نفره در همدان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود معلم حتی کلاس ۴۵ نفره هم داریم و ۷۰۰ کلاس ۳۷ نفره وجود دارد ادامه داد: کمبود ۲۰۰ هزار نفر معلم آموزش و پرورش میزان حداقلی است و تعداد بیش از این خواهد بود و باید فکری به حال این وضعیت بشود.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه در حال حاضر تراکم دانش‌آموزان ۲۶ نفر است که در سال ۹۲ این میزان ۱۹ نفر بود تاکید کرد: با وجود دستاوردهای موجود در نظام آموزش و پرورش اما باید چالش‌ها را ببینیم و درصدد رفع برآییم.

وی با بیان اینکه در انتخاب معلمان نمونه ۴ هزار نفر اعلام آمادگی کردند و یک‌هزار و ۵۴۳ فرم نوشته شد افزود: از این تعداد ۵۷ نفر سرآمد شناخته شدند که پنج نفر سرآمدتر و به کشور معرفی کردیم.

 

تجلیل از 200 خانواده معلم شهید استان همدان

نقوی به برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد و گفت: در این هفته تخفیف بازدید از موزه‌ها برای معلمان، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های ۲۰۰ معلم شهید استان، حضور در تمام مدارس با گل و شیرینی، برگزاری مراسم پیاده‌روی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از سوی مسوولان آموزش و پرورش در برنامه  است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه روز ۲۴ اردیبهشت مراسم استانی تجلیل از معلم در استانداری  برگزار خواهد شد و روز ۲۵ مراسم تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان فرهنگی در برنامه است عنوان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را نیز خواهیم داشت.

 

کد خبر 1171516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha