نظر ولی امر فصل الخطاب مسلمین برای رسیدگی به امور است

آخوند نوریزاد گفت: نظر ولی امر جامع الشرایط فصل الخطاب مسلمین برای رتق و فتق امور و مسائل دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آخوند «عبدالباسط نوریزاد» در دومین جلسه ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان در آستانه حلول ماه شوال و عید سعید فطر گفت: نظر ولی امر که مجتهد مطلق و جامع الشرایط است، فصل الخطاب بین مسلمین برای رتق و فتق امور و جهت هرگونه رسیدگی به مسائل دینی است.

 

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن در ادامه با تاکید براینکه، در یک روز واحد در کنار یکدیگر عید فطر را برگزار خواهیم کرد، افزود: در آستانه عید سعید فطر از زحمات و تلاش های ستاد استهلال تشکر و قدردانی می کنیم و امیدواریم که در سراسر جهان اسلام و حتی مسلمانان دنیا در یک روز واحد عید فطر برگزار کنند. اگر چنین نشد، حداقل در کشورمان تحت زعامت ولی امر مسلمین و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری انشاالله در یک روز واحد عید فطر را برگزار کنیم.

 

وی تاکید کرد: این از نشانه های وحدت و دین و عقیده ماست که در یک روز واحد عید فطر را برگزار کنیم.

 

آخوند نوریزاد بیان کرد: هرجایی که اختلاف فقها باشد و هرجایی که اختلاف نظر وجود داشته باشد، نظر ولی امر که مجتهد مطلق و جامع الشرایط است.

 

وی افزود: بنابراین اعتقاد و عقیده داریم که در یک روز عید برگزار شود و در این راستا، جا دارد که از ستاد استهلال اهل سنت که در کمال صفا و صمیمیت و در کنار یکدیگر در جهت رویت هلال سعی، مساعی و تلاش می کنند، قدردانی شود.

 

 

کد خبر 1171562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha