نظام تعلیم و تربیت در خط مقدم مقابله با جنگ شناختی دشمنان قرار دارد/ پیوند دانش آموزان با مساجد تقویت و تحکیم شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اگر می خواهیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم چاره ای نداریم جزء اینکه که نسل جوان را سنگر نشین در مساجد کنیم، گفت: امروز خط مقدم مقابله با جنگ شناختی دشمنان، با آموزش و پرورش و معلمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نمایند ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۰ اردیبهشت) در دیدار با مدیرکل، معاونین، کارکنان و جمعی از معلمان نمونه استان، با تبریک روز معلم و عید سعید فطر، اظهار کرد: جایگاه معلمن در فرهنگ و معارف اسلامی، جایگاه والایی است.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار»  تصریح کرد: تعلیم و تربیت انسان و نسلی که سرنوشت و آینده کشور را رقم می زنند و قرار گرفتن در جایگاه و کسوت معلمی فرصتی مغتنم برای این قشر فرهیخته از جامعه است که می توانند تأثیرگذار باشند.

 

وی با بیان اینکه معلمان توفیقی یافته اند که در تعلیم و تربیت بندگان خدا تأثیرگذار باشند، افزود: قرار گرفتن در جایگاه معلم، یک توفیق الهی است که باید قدر آنرا دانست،در این مقطع زمانی، معلمان باید تلاش کنند که بیش از گذشته نقش آفرین باشد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که عاقل ترین افراد کسانی هستند که خدا را بشناسند و از خدا تبعیت کنند، افزود: فرد عاقل کسی است که دشمنان خود را بشناسد، اولین دشمن ما دشمن درونی و هوای نفس است  و رویارویی با هوای نفس، جهاد اکبر است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه کفار دشمن آشکار انسان هستند که در تلاش هستند که انسان را از مسیر بندگی خداوند متعال خارج کنند، ابراز کرد: امروز هجمه های گسترده تبلیغات  استکبار جهانی علیه ملت ما و نظام اسلامی است که البته همه اینها بهانه است و اصل قضیه چیزی دیگری است، اصل کار، مخالفت آنان با اسلام است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان، انقلاب و نظام اسلامی را هدف قرار داده اند و تلاش می کنند که ملت مسلمان، دست از دینشان بردارند، افزود: در هیچ مقطع زمانی دشمنان چنین ابزارهای گسترده گمراه کننده ای در اختیار نداشته است، امروز از فضای مجازی برای گمراه کردن نسل جوان استفاده می کنند، بیشترین تلاش آنها هم جامعه هدف معلمان یعنی دانش آموزان هستند که تلاش می کنند روی فکر دانش آموزان کار می کنند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر پیوند دانش آموزان امروز و نسل جوان با مسجد، گفت: یکی از وظایف ما این است که دانش آموزان و نسل جوان را به مسجد نزدیک کنیم، با خدای مسجد نزدیک کنیم، اگر می خواهیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم چاره ای نداریم جزء اینکه که نسل جوان را سنگر نشین کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  با اشاره به اینکه تلاشی که امروز در آموزش و پرورش انجام می شود بیشتر برای تعلیم است، افزود: نقش تربیت کمتر از نقش تعلیم نیست و در تربیت بالاترین نقش را معلم به عنوان الگو دارد، رفتار و کردار معلم، نشست و برخاست معلمان، شاکله دانش آموزان را تشکیل می دهد،مشی عملی معلمان بالاترین تاثیر ‌را دارد.

 

وی گفت: فضایی امروز در آموزش و پرورش ما حاکم شده است که به‌نظر می رسد دشمن در جنگ نرم خود موفق شده است و آن هخم تنزل جایگاه معلمی است، دشمن تلاش کرده است که  دانش آموز ما نسبت به جایگاه رفیع معلم بدبین شود، امروز دانش آموزان ما می خواهد معلم شود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه نباید کار بزرگ معلمان را در برابر حقوق تنزل داد، یادآور شد:معلمان می‌توانند هدایت گر  انسان ها و دانش آموزان باشند، نباید در این جنگ ترکیبی منفعل شد، باید آگاه بود که دشمن کار می‌کند و به دشمنی خود ادامه می دهد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: در شرایط امروز در برابر این تهاجم فرهنگی دشمنان، مهم ترین جایگاه آموزش و پرورش است که می تواند تأثیرگذار باشد، معلم ما باید تلاش کند در نقش معلم بودن تأثیرگذار باشند، دانش آموزان را هدایت کنند و  انان را به حضور در مساجد ترغیب کنند.

 

وی تاکید کرد: معلم ما باید بتواند ارتباط عاطفی با دانش آموزان برقرار کند و این امر خیلی می تواند در تربیت دانش آموز ما، تأثیرگذار باشد. اگر معلم تلاش کند نقش فرماندهی داشته باشد و در قلب دانش آموزان نفوذ کند، به طور قطع دانش آموزان، معلم را الگوی خود قرار می دهد و معلم در نقش معملمی خود موفق خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه  امروز خط مقدم مقابله با جنگ شناختی دشمنان، با آموزش و پرورش و معلمان است، خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین بیشترین نقش بر عهده معلمان است، امروز در راستای جهاد تبیین نیز وظیفه داریم که توانمندی های اسلام و انقلاب برای دانش آموزان تبیین کنیم.

کد خبر 1171605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha