اختیارات لازم و کافی به شوراهای اسلامی داده نشده است

هاجری گفت: بررسی وضعیت شوراهای اسلامی شهر نشان می دهد به جای تقویت، همواره تضعیف شده اند و گویا رقابتی پنهان بین مجلس ملی و مجلس محلی وجود دارد و اختیارات لازم و کافی به شوراهای اسلامی داده نشده و تفویض هم نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هاجری»، امروز (یکشنبه 11 اردیبهشت) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: امیدواریم انرژی معنوی ماهخ مبارک رمضان تا سال آینده، زندگی مومنانه برایمان به ارمغان آورد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تقدیر از حضور پرشور مردم سومین حرم اهل بیت (ع) در راهپیمایی روز قدس افزود: حماسه روز قدس در سراسر جهان از زنده بون فلسطین و نهضت و انتفاضه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود آلودگی ها در شیراز بیان کرد: وجود آلودگی هوا، صوت و نور در شهر شیراز نشانه غفلت 2 طرفه آلوده کنندگان و متولیان نظارتی است.

هاجری ادامه داد: اکنون که با کاهش بحران کرونا مواجه هستیم لازم است تا متولیان فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه ای و ... با همدلی و با برنامه های اثرگذار و بدون آفت، روح و روان های آسیب دیده از زخم های دوران کرونا را ترمیم کنند و شادی و نشاط را در جامعه جاری سازند.

وی اضافه کرد: در دوران کرونا به بهانه فاصله گذاری اجتماعی، قیمت بلیط سینما را 2 برابر کردند و بلیط سینما از 15 هزار تومان به 30 هزار تومان رسیده و  اما با کاهش آمار کرونا، فاصله گذاری در سینما حذف شد اما قیمت کاهش نیافت و مسئولان این حوزه باید به این امر رسیدگی کنند.

هاجری با اشاره به انعکاس میزهای خدمت در مساجد و محلات شیراز گفت: خبرنگاران با خوی آزادگی خود در این زمینه، می توانند تریبون کسانی شوند که فریادشان به جایی نمی رسد و انعکاس یک طرفه شهر گل و بلبلی، به ضرر شهر تمام خواهد شد.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت به عنوان سالروز شوراهای اسلامی عنوان کرد: برگزاری جلسه همفکری مجمع ادوار شورای اسلامی و شهرداری های شیراز با همت ویژه ریاست شورای اسلامی و شهرداری شیراز نشان از آن است که قصد دارند از تمامی ظرفیت های انسانی با تجربه برای تهیه طرح های بزرگ و اثرگذار، استفاده کنند.

هاجری تاکید کرد: بررسی وضعیت شوراهای اسلامی شهر طی این 6دوره، نشان می دهد به جای تقویت، همواره تضعیف شده اند و گویا رقابتی پنهان بین مجلس ملی و مجلس محلی وجود دارد و اختیارات لازم و کافی به شوراهای اسلامی داده نشده و تفویض هم نمی شود.

کد خبر 1171682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha