پیکر هنرمند برجسته انقلاب تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم نادر طالب زاده هنرمند و مستندساز انقلاب امروز از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پیکر نادر طالب زاده هنرمند و مستندساز انقلاب، امروز از مقابل مسجد بلال صدا و سیما تشییع شد.

 

در ابتدای این مراسم، علیرضا قزوه، شاعر انقلاب، سروده ای در وصف طالب زاده خواند و صادق آهنگران نیز در غم از دست دادن مستندساز انقلاب مداحی کرد.

 

رئیس رسانه ملی نخستین سخنران مراسم تشییع نادر طالب زاده بود. پیمان جبلی با اشاره به رحلت طالب زاده در ماه مبارک رمضان، حضور و وجود او در دنیای خاکی را نفحه ای دانست که پیامبراسلام(ص) تاکید فرمودند مومنان خود را در مقابل آن قرار دهند.

 

او همچنین از مکتبی سخن گفت که نادر طالب زاده بنیان گذاشت. مکتب حاج نادر که حالا همچون مکتب حاج قاسم زنده است و همچون درختی تناور بار می دهد.

 

جبلی درباره شخصیت طالب زاده نیز گفت: زندگی در غرب نتوانست او را از جهاد رسانه ای در راه حق بازدارد. او امید اهل حق و مومنان بود و مورد نفرت کافران.

 

پس از سخنان رئیس صدا و سیما، حسن رحیم پور ازغدی دوری از ریاکاری را ویژگی بارز نادر طالب زاده دانست. ویژگی که فراز و فرودهای زندگی نتوانست تغییری در آن ایجاد کند.

 

ازغدی طالب زاده را با وجود فعالیت های گسترده رسانه ای و فرهنگی، هنرمندی مهجور دانست که گاهی از خودی و ناخودی زخم می خورد. او از نهادهای فرهنگی خواست چهره هایی چون طالب زاده را در زمان حیات دریابند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، معرفت دینی و آگاهی همه جانبه مرحوم طالب زاده نسبت به موضوعات جهانی را ستود و گفت: در زمانه ای که بسیاری می کوشیدند به آن سوی دنیا بروند، او به ایران بازگشت و در جبهه ها حاضر شد.

 

گفتنی است در این مراسم علاوه بر علاقه مندان و شیفتگان این هنرمند انقلاب، چهره هایی چون محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار قاآنی، ابراهیم حاتمی کیا، حمیدرضا شاه آبادی وسردار جعفری حضور داشتند.

 

پیکر مرحوم نادر طالب زاده پس از تشییع در کنار پیکر یار دیرین او سیدمرتضی آوینی در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

کد خبر 1171685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha