تکمیل چرخه های تولید تضمین کننده امنیت شغلی کارگران است

شفیعیان تضمین امنیت شغلی کارگران را ایجاد رونق در کار و تکمیل حلقه های ارزش و چرخه های تولید عنوان کرد و گفت: مناسب ترین راهکار برای بهبود وضعیت کارگران، کمک به بهبود اقتصاد شهرستان جهرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (دوشنبه ۱۲ اردیبهشت) در مراسم گرامی داشت روز جهانی «کارگر» گفت: به فرموده امام خمینی (ره) کارگران ارزشمند ترین طبقه و سود مندترین گروه جامعه هستند.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم افزود: روز «کارگر» تنها نماد یک قشر زحمتکش و پرتلاش نیست بلکه نماد نو آوری، سازندگی، توسعه و تعالی کشور محسوب می شود.

 

وی تضمین امنیت شغلی کارگران را ایجاد رونق در کار و  تکمیل حلقه های ارزش و چرخه های تولید عنوان کرد و اظهار داشت: مناسب ترین راهکار برای بهبود وضعیت کارگران، کمک به بهبود اقتصاد شهرستان است که در این زمینه در ادامه تلاش های گذشته سعی می شود زمینه های حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید رونق بیشتری گیرد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم با بیان اینکه کارگران باید مطالبه گر باشند، تاکید کرد: قشر کارگر و کارفرما دارای مطالباتی است که نیازمند بیان شدن هستند همچنین این مطالبات باید مورد توجه جدی قرار بگیرند چرا که مطالباتی به حق هستند. 

 

وی ادامه داد: آمادگی برگزاری نشست های با جامعه کارگری شهرستان برای شنیدن مطالبات و پیگیری جدی موارد مطرح شده بر اساس ظرفیت های قانون و حداکثر اختیارات ادارات را دارم.

 

 شفیعیان یادآور شد: اهمیت تنظیم رابطه میان کارگر، کارآفرین و دولت ایجاب می کند به تشکل ها و اتحادیه های کارگری و کارفرمایی میدان داده شود تا با مطالعه، مشکلات صنف متبوع را اولویت بندی کرده و برای رفع مشکلات از طریق متولیان امر اقدام شود.

 

 وی برای رونق اقتصادی شهرستان سرمایه گذاری را ضروری دانست و اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی با صرف هزینه گزاف آماده سازی زمین و تامین زیرساخت های لازم اعم از آب، برق، گاز و مخابرات به جرأت یکی از بی‌نظیرترین تاسیسات زیربنایی انجام شده در استان بوده و به نحوی طراحی شده است که در آینده نزدیک به یکی از مناطق ویژه سرآمد در حوزه صنعت، تجارت و خدمات بدل خواهد شد و آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد، لذا از سرمایه گذاران شهرستان تقاضا دارم از این ظرفیت ارزشمند استفاده لازم را ببرند.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم اظهار داشت:  طرح نهضت ملی مسکن پروژه ارزشمند دیگری است که پتانسیل بالایی دارد و اتحادیه‌ کارگران ساختمانی باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

 

شفیعیان آموزش در مشاغل را با اهمیت عنوان کرد و سازمان فنی و حرفه‌ای را مکلف کرد در این راستا بررسی و اقدام لازم به عمل آورد.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم عنوان کرد: جهرم با توجه به زیر ساخت های موجود، یکی از شهرستان های بهره مند از لحاظ زمینه‌های اشتغالزایی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دارای پتانسیل رشد اقتصادی است. 

 

شفیعیان اظهار داشت: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است در راستای حفظ اشتغال موجود و انجام رسالت قانونی خود با بکارگیری نیروی کار غیر مجاز به جد برخورد و در ادامه اقدامات قانونی گذشته با جدیت و افزایش تعداد بازرسی ها از گسترش این پدیده نامیمون ممانعت به عمل آورد در این راستا همکاری و مساعدت کارفرمایان مورد انتظار است.

 

 در پایان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم با اهدا لوح سپاس از روسای اتحادیه ها و تشکل های کارگری تقدیر کرد.

کد خبر 1171859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha