عرضه توانمندی ها مهمترین علت برگزاری نمایشگاه‌های دانش آموزی است

شوشتری گفت: از جمله مهمترین و تأثیرگذارترین برنامه ها و راهکارها برپایی نمایشگاه‌های عرضه توانمندی‌‌های دانش بنیان و محصولات کارآفرینانه هنرستان‌ها در هفته معرفی مشاغل می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید امیر شوشتری» در بازدید از نمایشگاه توانمندی دانش آموزان افزود:با هدف توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش درچارچوب برنامه توسعه کشور و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از طریق دو دستورالعمل توسعه متوازن و هدایت تحصیلی آگاهانه(شوق انتخاب)، راهکارها و برنامه‌هایی را به صورت جامع برای کلیه مدارس دوره اول و دوم متوسطه تبیین کرده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: از جمله مهمترین و تأثیرگذارترین برنامه ها و راهکارها برپایی نمایشگاه‌های عرضه توانمندی‌‌های دانش بنیان و محصولات کارآفرینانه هنرستان‌ها در هفته معرفی مشاغل می‌باشد.

 

شوشتری همچنین از لزوم تجمیع و گردآوری اطلاعات و آینده شغلی تمامی رشته ها در یک کتاب گفت و خواستار تهیه بانک اطلاعاتی از رشته های آموزشگاهی به صورت مصور و مدون شد.

 

«محمود رضایی» هم در این بازدید گفت: دانش آموزان پایه نهم مدارس همجوار ضمن بازدید از این نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنرستان‌ها، با جذابیت‌های ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و آینده شغلی آن‌ها آشنا می‌شوند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:در مواردی که امکان حضور دانش آموزان پایه نهم در هنرستان‌ها فراهم نباشد، نماینده هنرستان‌ها تحت عنوان هادیان فنی با حضور در کلاس‌های درسی و جمع این دانش آموزان به معرفی رشته ها و شاخه های تحصیلی و هنرستان‌های منطقه می‌پردازند.

 

وی گفت: گزارش های الکترونیکی دریافتی از مدیران مدارس دوره اول متوسطه استان نشان می‌دهد که با وجود محدودیت‌های اردوهای دانش‌آموزی به دلیل شرایط ناشی از کرونا، از ابتدای اجرای طرح شوق انتخاب از اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان هفته معرفی مشاغل در استان تعداد ۴۸۱ بازدید توسط بیش از ۲۴ هزار دانش‌آموز از هنرستان‌ها صورت گرفته است.

 

رضایی ادامه داد:که نشان می‌دهد حدوداً ۲۵ درصد گروه هدف به صورت حضوری فضای آموزشی و پرورشی هنرستان‌ها را دیده و با حضور در این محیط با تولیدات و دستاوردهای دانش بنیان و کارآفرینانه هنرجویان شاغل به تحصیل در هنرستان‌ها آشنا شده‌اند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود : ۶۵درصد گروه هدف معادل ۶۵ هزار و ۱۰۳ دانش‌آموز پایه نهم متوسطه نیز طی هزار و ۱۰۴ جلسه حضوری با هادیان فنی اعزامی از هنرستان‌ها، در محل تحصیل خود آگاهی و مشاوره لازم را دریافت نمودند.

کد خبر 1171883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha