مقاوم سازی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی در  شهرستان ایجرود 

به گفته خواجه ای، جلوگيري از ساخت وسازهاي غير اصولي و اجراي طرح هادي در روستاها منجر به رشد و توسعه همه جانبه روستاها می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در جمع خبرنگاران مقاوم سازی مسکن روستایی را از اولویت های مهم این نهاد دانست و گفت: این بنیاد با ابلاغ تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال 84 تا کنون، از تعداد 9269 واحد مسکونی روستایی تعداد 4898 واحد مقاوم سازی نموده است که 53 درصد کل واحدها می باشد.

 


رضا خواجه ای به برخی خدمات این نهاد در راستای توسعه روستاها و خدمت به محرومین اشاره کرد و گفت: شهرستان ایجرود دارای  75  روستای بالای 20 خانوار می باشد  و نقشه طرح هادی برای 90 درصد  این روستاها، تهیه گردیده است و در حال حاظر نیز 25 روستای این شهرستان نیازمند بازنگری طرح هادی هستند.

 


مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: از تعداد 75 روستای بالای 20 خانوار تعداد 45 روستا از ابتدا تاکنون طرح هادی اجرا شده است  که  60 در صد شهرستان می باشد.

 


خواجه ای با تاکید بر اینکه، با اجراي طرح هاي مختلف عمراني در روستاها شاهد تثبیت جمعيت و مهاجرت معكوس به روستاها هستیم، ادامه داد: جلوگيري از ساخت وسازهاي غير اصولي وغير فني در روستاها با اجراي طرح هاي هادي مي تواند باعث رشد و توسعه همه جانبه روستاها شود.

 


مدیرکل بنیاد مسکن تاکید کرد: فراهم کردن امکانات در سطح روستاها یکی از مهم‎ترین بسترهای توسعه  و ارتقای امنیت راه‌های روستایی و فراهم کردن امکانات در روستاها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به طور چشمگیری بکاهد.  که در این راستا، مسئولین باید  با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط شهری و روستایی رفاه و آسایش را برای روستائیان  به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند. 

 


وی به بحث صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی اشاره کرد و گفت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی باهمکاری اداره ثبت اسناد واملاک شهرستان ایجرود در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن از تعداد 9269 واحد مسکونی روستایی در سطح شهرستان برای9203 واحد مسکونی سند مالکیت صادر و تحویل مالکین نموده است که 99 درصد واحدهای مسکونی را شامل می شود.

کد خبر 1171903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha