آغاز ثبت نام زائران حج از ۱۸ اردیبهشت/ ١٧۵٠ گلستانی امسال به سرزمین وحی اعزام می شوند

میرقاسم پور از آغاز ثبت نام و انتخاب کاروان زائران حج تمتع ١۴٠١ از روز (یکشنبه ١٨ اردیبهشت) همزمان با سراسر کشور در استان گلستان خبر داد.

«سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت:  ثبت نام از زائران  حج تمتع امسال از ساعت ١٠ صبح روز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت) همزمان با  سراسر کشور در استان گلستان آغاز می شود.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: زائران حج تمتع امسال می توانند از طریق سامانه «رزرو» حج و زیارت به آدرسhttps://reserve.haj.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب کاروان اقدام کنند.

 

وی با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده از سوی وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر پذیرش افراد زیر ۶۵ سال در حج ۱۴۰۱، ادامه داد: با توجه به شرایط اعلام شده از سوی وزارت حج و عمره عربستان به متقاضیان بالای ۶۵ سال روادید داده نمی شود.

 

میرقاسم پور خاطرنشان کرد: در سال ٩٩، دو هزار و ٨٣۵ نفر برای اعزام حج ثبت نام کرده بودند که به دلیل کرونا متوقف شد.

 

وی گفت: از این تعداد، یک هزار و ٧۵٠ نفر هزینه حج را واریز کرده بودند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: از دو هزار و ٨٣۵ زائر ثبت نامی حج سال ٩٨، دو هزار و ٢٠٠ نفر زیر ۶۵ سال هستند و اولویت اعزام را دارند.

 

وی ادامه داد: بر مبنای شاخص اعلام شده اعزام زائر از سوی عربستان، سازمان حج و زیارت اعلام کرد، افرادی که دارای فیش تا ٢٢ خرداد سال ٨۶ هستند و افراد متولد ١٠ تیر سال ١٣٣۶ به بالا مشمول اعزام به سفر حج هستند.

 

میرقاسم پور با اشاره به اینکه تا کنون یک هزار و ٧۵٠ زائر در قالب ١۴ کاروان به گلستان اختصاص داده شده است، گفت: از این تعداد کاروان، ١١ کاروان اهل سنت و ٣ کاروان تشیع هستند.

 

وی ادامه داد: هزینه قطعی سفر حج امسال هنوز مشخص نشده است و جزئیات و نحوه ثبت نام نیز از طریق مرکز روابط عمومی سازمان حج و زیارت به واجدین شرایط زیر ۶۵ سال و دارندگان فیش حج ماقبل ٢٢ خرداد ٨۶ اعلام خواهد شد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان تاکید کرد: این ثبت نام به منزله ثبت نام جدید نیست بلکه برای جاماندگان حج سال ٩٩ است.

 

وی گفت: این افراد با مراجعه به سامانه رزرو ثبت نام خود را قطعی کنند. افرادی که هم دسترسی ندارند می توانند به یکی از دفاتر مدیران کاروان حج خود مراجعه کنند.

 

میرقاسم پور به زائران بالای ۶۵ سال توصیه کرد: این دسته از افراد در صورت عدم دریافت وجوه واریزی، در اولویت تشرف برای حج آینده خواهند بود و از این افراد تقاضا می شود حالت فعلی را حفظ و انصراف ندهند تا در حج آینده از حق اولویت و امتیاز و سهمیه تثبیت نرخ ارز برخوردار شوند.

 

 

کد خبر 1172008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha