عیدی برای اتصال به دلدار/ شکوه بندگی مردم صومعه‌سرا در نماز عید فطر

مردم متدین و ولایتمدار صومعه‌سرا پس از یک ماه تمرین بندگی امروز به نماز عید فطر آمده بودند تا پاداش گرفته و به شکرانه توفیق یک ماه بندگی جشن بگیرند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا: مردم دیار ابریشم و نیلوفر پس از یک ماه روزه‌داری و بندگی خداوند متعال همگام با عموم مردم ایران اسلامی و در زیر آسمان آبی نماز عید فطر را اقامه کردند.

 

نماز عید فطر در شهر صومعه‌سرا به امامت حجت‌الاسلام «محمدمهدی راشدی‌نوری» امام جمعه این شهرستان و با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان در خیابان امام خمینی(ره) اقامه شد.

 

مردم متدین و ولایتمدار صومعه‌سرا پس از یک ماه تمرین بندگی امروز آمده بودند تا پاداش گرفته و به شکرانه توفیق یک ماه بندگی جشن بگیرند،‌ حضور نوجوانان و جوانان در نماز عید سعید فطر در شهرهای صومعه‌سرا یکی از ویژگی های بارز این مراسم بود و نشان می داد که آینده سازان این کشور دلبسته ارزش های اسلامی هستند.

 

نوای «اللهم اهل الکبریا و العظمه» مردم که به صورت هماهنگ و یکپارچه در نقاط مختلف این شهرستان به گوش می رسید، صحنه های بی نظیری از عشق و دلدادگی مردم به ارزش های الهی را به نمایش گذاشت.

 

صندوق های جمع آوری فطریه نیز توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و نهادهای حمایتی در مسیرهای منتهی به برگزاری نماز پرشکوه عید سعید فطر گذاشته شده بود و بسیاری از نمازگزازان قبل از اقامه نماز، فطریه خود را پرداخت کردند.

 

 

«یوسف فلاح» در این آیین اظهار کرد: عید سعید فطر عید بزرگ روزه‌داران و مؤمنانی است که بعد از یک ماه بهره‌گیری از خوان گسترده الهی و برای جلب رضای خداوند از گناهان دوری کرده و در برابر هواهای نفس و شیطان پیروز شدند و اکنون در این روز بزرگ جشن می‌گیرند و از خداوند اجر و پاداش یک ماه صبر و بردباری و صیام را طلب می کنند.

 

این نمازگزار افزود: عید فطر پاداش مومنان و پیام آن تطهیر جسم و روح از هواپرستی و خودخواهی‌ها و تسلیم در برابر الهی است.

 

وی به جایگاه عید سعید فطر در احادیث و روایات اشاره کرد و  گفت: رسول خدا (ص) عید سعید فطر و قربان را مورد توجه ویژه قرار دادند و به عنوان روز جایزه نامگذاری کردند.

 

«مریم ضیاء» با تبریک این عید تصریح کرد: عید بزرگ فطر برای بندگانی است که در طول یک ماه بندگی از خوردن، آشامیدن، انجام اموری که رضایت خدا را در پی ندارد، کف نفس کرده و تقوای الهی پیش گرفتند.

 

این نمازگزار خاطرنشان کرد:  به استناد روایتی از امام علی(علیه السلام) که فرمودند: هر روزی که در آن گناه نشود، روز عید است؛ شاید علت نام نهادن عید فطر به این عنوان، بازگشت به فطرت پاک انسانی بندگان خداوند باشد که یک ماه بر اثر عبادت و بندگی خدا به پاکی رسیدند و این عید با فطرت پاک درونی‌شان سنخیت دارد.

 

وی اظهار کرد: عید سعید فطر، روز جشن ماندگاری مسلمانان به عهد و پیمان خود است و ما با خداوند پیمان بستیم که بنده او باشیم و اخلاق و رفتارمان را با رضای او هماهنگ کنیم.

 

 

«مجتبی حیدری» افزود: در ماه رمضان توانستیم موانعی که اجازه نمی داد حق را ببینیم و روح عطوفت و محبت را از ما دور کرده بود کنار زده و با عید فطر به توحید بازگردیم.

 

این جوان نمازگزار گفت: در روز عید فطر همه برای گرفتن جایزه یک ماه عبادت و بندگی و نماز و روزه و مهربانی آمده ایم و امیدواریم شایسته این هدیه باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید به این مردم آفرین گفت که پس از یک ماه روزه داری و عبادت به درگاه احدیت، برای گرفتن پاداش عبادت های خود در نماز عید سعید فطر حاضر شدند.

 

گفتنی است؛ مردم شهرستان صومعه‌سرا از یک طرف ناراحت پایان یافتن ماه مبارک رمضان و بسته شدن درب های فیوضات الهی در این ماه شده و از طرف دیگر از فرا رسیدن عید سعیدفطر و موفقیت در یک ماه روزه داری خرسند بودند.

 

کد خبر 1172079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha