پوشش ها و بدحجابی ها وجه اسلامی جامعه را مخدوش کرده است

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه همه ما باید مراقب باشیم زیرا پوشش ها و بدحجابی ها وجه اسلامی ما را مخدوش کرده، گفت: باید فرزندان به ویژه دختران را به درستی تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج آیت الله «سید نصیر حسینی» صبح امروز (۱۳ اردیبهشت ماه) در خطبه نخست نماز عید سعید فطر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، عید سعید فطر را تبریک گفت و اظهار کرد: عبادت به درگاه پروردگار عالم، سپاسگزاری به درگاه باری تعالی برای هدایت انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: عبادت خداوند هدایت به اسلام، قرآن، هدایت به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، هدایت به ائمه اطهار و اولیای الهی است و روزه ما را با نماز و حجاب آشنا کرد و ابزارهای ورود به بهشت را به ما آموخت و ابزارهای دوری از دوزخ را به ما یاد داد.

وی با اشاره به اینکه اگر قرآن، نماز و روزه نباشد درهای دوزخ بر انسانها باز می شود، افزود: انسانی که اهل دین، نماز، روزه، معرفت، توحید نبوده و خدا را نمی پرستد، در آتش جهنم خواهد سوخت.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: کسانی که با ائمه اطهار و امیرالمومنین علیه السلام دشمنی دارند، فردای قیامت فردای سختی برای آنها خواهد بود و باید در مقابل این نعمت های بی پایان الهی به ویژه نعمت هدایت و نماز شاکر باشیم.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: باید شاکر باشیم که در دولت جهل، کفر، فساد، ابتذال و طاغوت متولد نشده ایم و زندگی نمی کنیم، بلکه زیر سایه اسلام و ولایت نفس می کشیم.

وی در خطبه دوم نماز عید سعید فطر ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: درود خدا بر روزه‌داران، مومنین، خواهران و برادران که اهل عبادت، روزه و معنا بوده اید و در مقابل خداوند متعال سر به سجده می گذارید و عبادت خدا را به جای می آورید.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه نباید این ذخیره‌سازی معنوی را بعد از ماه مبارک رمضان از دست بدهیم، گفت: عبادت، سحرخیزی، تلاوت قرآن و خواندن نماز را باید ادامه دهیم و پایان ماه مبارک رمضان به معنای ترک عبادت، راز و نیاز، توبه و انابه به درگاه خداوند نیست، بلکه تازه آغاز راه بوده و انرژی گرفتیم برای اینکه این سال را با معنویت و انرژی الهی به پایان برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بحث جلوگیری از اسراف اشاره کرد و افزود: اسراف حرمت شرعی دارد، کشور ما مشکلاتی دارد که باید در مصرف آب، برق و گاز اسراف نکنیم، زیرا اینها سرمایه‌های کشور و ملت مسلمان ماد بوده و بیت المال است.

وی با اشاره به اینکه در مصرف غذا نیز نباید اسراف کنیم، یادآور شد: این کار حرامی است و خداوند از اسراف ما خشمگین می شود.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه همه ما باید مراقب باشیم زیرا پوشش ها و بدحجابی ها وجه اسلامی ما را مخدوش کرده است، گفت: باید فرزندان به ویژه دختران را به درستی تربیت کنیم.

امام جمعه یاسوج ضمن اذعان بر اینکه این پوشش ها در شأن و منزلت مسلمانان و جامعه شیعی نیست، افزود: وقتی پوشش نبود، حیا برداشته خواهد شد، وقتی حیات رفت، فساد و فحشا می آید، وقتی فساد و فحشا آمد، وقتی نماز، روزه و حلال و حرام رفت، ارتباط های نامشروع به وجود می آید و طلاق های هولناک دامنرگیر خانواده‌ها می شود.

وی ضمن تاکید بر رعایت مسائل دینی، ادامه داد: باید مراقب هجمه و حمله دشمن باشیم، زیرا این طراحی لباس های کوتاه و لباس های زخمی که بر تن دختران ما است، اینها طراحی، حمله دشمن و شیطان است.

آیت الله حسینی ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که در مراسمات مختلف به ویژه روز جهانی قدس حماسه آفریدند، گفت: این حضور در راهپیمایی روز قدس دشمن شکن بود و توطئه دشمنان را خنثی و امیدآفرین است.

کد خبر 1172083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha