سازمان انتقال خون در روز‌های تعطیلات عید فطر باز است

میرزاده، گفت: سازمان انتقال خون در روز‌های تعطیلات عید فطر روز‌های۱۳ ، ۱۴ ،۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر پذیرای اهدا کنندگان است.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره فعالیت سازمان انتقال خون در ایام عید فطر ،گفت: خوشبختانه امسال در ایام ماه مبارک رمضان در تامین خون و فرآورده‌های خونی با مشکل حادی مواجه نشدیم، در حال حاضر ذخایر خونی از نظر گلبول‌های قرمز خون قابل قبول است، اما فرآورده پلاکت تنها ۳ روز ماندگاری دارد و این فرآورده برای بسیاری از بیماران ما حیاتی است.

 

 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود:در ماه مبارک رمضان بیش از ۵ هزار نفر برای اهدا خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد: نگهداری پلاکت‌های خون سه روز امکان پذیر است، و اگر دو روز اهدا کنندگان ما کاهش یابند قطعا روز سوم در تامین این فرآورده حیاتی دچار مشکل می‌شویم، با توجه به تعطیلات پیش رو و مسافرت هم استانی‌ها قطعا در روز‌های آینده حضور اهدا کنندگان کاهش می‌یابد

 

 

میرزاده تصریح کرد: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است لذا از مردم درخواست می شود که مراکز انتقال خون را خالی نگذارند.

 

 

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت:با توجه به اینکه عمل های جراحی  و بیماران، به خون تازه زیر ۱۰ روز نیاز دارند بهتر است اهداکنندگان اهدای خون مستمر داشته باشند و جهت رفاه حال کسانیکه که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند در خواست می‌شود قبل از مراجعه،‌ از مراکز اهدای خون و ساعات کار آنها مطلع شوند و کارت ملی خود را نیز همراه داشته باشند.

کد خبر 1172131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha