برگزاری پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی در زادگاهش

حجت الاسلام کوهستانی از برگزاری پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی در زادگاهش روستای کوهستان بهشهر خبر داد و گفت: این مراسم امروز پنجشنبه در روستای کوهستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «عبدالکریم کوهستانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: مراسم پنجاهمین سالگرد آیت اله کوهستانی و فرزند برومندشان امروز پنجشنبه با حضور آحاد مردم و دلدادگان به مقام علما و روحانیت، روحاینون و چهره‌های علمی و دینی و مسئولان در تکیه شهدای روستای کوهستان برگزار می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه کوهستان بهشهر افزود: با توجه به همه گیری ویروس کرونا این مراسم سالگرد در دو سال متوالی برگزار نشد و امسال این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی  همچنین با اشاره به درگذشت تنها فرزند پسر آیت الله کوهستانی(ره) خاطر نشان کرد: آیت‌الله حاج شیخ محمداسماعیل کوهستانی تنها فرزند پسر  آیت‌الله کوهستانی و مدیر پیشین حوزه علمیه کوهستان بود که در دوران کرونا چشم از جهان فرو بست و مراسمی برای یادبود ایشان برگزار نشد و امسال همزمان با پنجاهمین سالگرد ارتحال آقاجان، دومین سالگرد ارتحال ایشان هم برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام کوهستانی از برگزاری پنجاهمین سالگرد ارتحال آیت الله کوهستانی در زادگاهش روستای کوهستان بهشهر خبر داد و گفت: این مراسم امروز پنجشنبه در روستای کوهستان برگزار می‌شود.

 

مدیر حوزه علمیه روستای کوهستان افزود: این مراسم ساعت ۱۱ تا ۱۵ در تکیه شهدای روستای کوهستان با سخنرانی خطیب توانمند حجت‌الاسلام مهدی دانشمند برگزار می شود.

 

به گزارش شبستان، آیت‌الله ‌العظمی حاج شیخ محمد کوهستانی(ره) از علما، بزرگان و مفاخر دینی و علمی شهرسان بهشهر در شرق مازندران است که در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر چشم به جهان گشود و شناساندن شخصیت جامع الاطراف  ایشان می تواند برای نسل جوان ما الگوی عملی و چراغ راه و بیداری مردم  باشد.

 

آیت الله محمد کوهستانی مازندرانی(ره)، از علمای برجسته مازندران، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمر با برکتش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی شاگردان بسیاری تربیت کرد که هرکدام امروز در جایگاه های مختلف کشوری و لشگری سکان دار هستند.

 

از محضر این استاد فرزانه عالمان شاخصی همچون آیت‌الله شهید هاشمی‌نژاد کسب علم کردند.
آیت‌الله کوهستانی هشتم اردیبهشت ۱۳۵۱ به ‌علت بیماری، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه در روستای کوهستان و شهرستان بهشهر، بنا به وصیت به مشهد مقدس منتقل و در جوار بارگاه امام رضا (ع) در «دارالسیاده» به خاک ‌سپرده شد.

 

آیت‌الله حاج شیخ محمداسماعیل کوهستانی تنها فرزند پسر آیت‌الله کوهستانی هم ۱۶فروردین ۱۳۹۹ به علت بیماری درگذشت.

 

حاج شیخ اسماعیل کوهستانی از سال ۱۳۵۱ و پس از درگذشت آیت‌الله کوهستانی مدیریت حوزه علمیه کوهستان را به عهده داشت و اکنون بعد از درگذشت ایشان، فرزند بزرگوارشان حجت الاسلام «عبدالکریم کوهستانی» مدیریت حوره علمیه کوهستان بهشهر را برعهده دارند.

کد خبر 1172345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha