نشست کتابخوان معلمین مروّج کتاب و کتابخوانی در رشت برگزار شد

نشست کتابخوان معلمین مروّج کتاب و کتابخوانی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و با حضور فرماندار شهرستان رشت، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار و تنی چند از معلمین فعال در امر کتاب و کتابخوانی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، نشست کتابخوان معلمین مروّج کتاب و کتابخوانی امروز (پنج شنبه، ۱۵ اردیبهشت) با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، فرماندار شهرستان رشت، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، مرتضی اکبری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان و تنی چند از معلمین فعال در امر کتاب و کتابخوانی در فرمانداری رشت برگزار شد.

 

«حمیدرضا امام پناهی» در این نشست ضمن تبریک عید سعید فطر و فرا رسیدن هفته معلم به همه فرهنگیان و معلمان کشور و استان گیلان اظهار داشت: برای ترغیب نسل جوان به امر مطالعه و کتابخوانی باید کتابهایی به آنان معرفی شود که با ذائقه آنان همخوانی داشته باشد.

 

 

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه نحوه ارتباط و تدریس به مخاطبان با گذشته تفاوتهای بسیار زیادی کرده است عنوان کرد: نسل جدید پویاتر بوده و دانش های جدیدی را فراگرفته است و گاهی اوقات سطح علمی برخی از دانشجویان و دانش آموزان از اساتید و معلمانشان هم بالاتر رفته بنابراین می‌طلبد معلمان و اساتید با ویژگی‌های جدید همگام شوند و سطح خود را برای پاسخگویی به مخاطبان ارتقا دهند.

 

امام پناهی ضمن تاکید بر اهمیت سوق دادن و هدایت نسل جوان به سمت کتاب و کتابخوانی اضافه کرد: فرزندان ما با فضای ولنگار مجازی مواجهند و کلا جامعه ما با این موضوع درگیر شده است تا جایی که گاهی اوقات مخاطبان بدون هیچ قید و بندی به سمت موضوعات منفی هدایت می‌شوند.

 

وی تکلیف معلمان برای آموزش به نسل جدید را در مقایسه با گذشته سنگین‌تر دانست و اضافه کرد: اینکه معلمان ما در حوزه درس زندگی و نگاه مثبت داشتن به زندگی بتوانند تجربیات ارزشمند خود را به دانش آموزان ارائه و انتقال دهند تاثیر بسیار زیاد و شگرفی در نحوه تعلیم و تربیت آنان بر جای خواهد گذاشت.

 

فرماندار شهرستان رشت ابراز داشت: معلمان می‌توانند و قادرند جامعه را به هر سمت و سویی هدایت کنند از طرفی غرب با ابزار فضای مجازی و تولید محتوا در این حیطه که هیچ ربط و سنخیتی به مسائل دینی و ملی ما ندارد درصدد نقش آفرینی گسترده و جذب مخاطب از نسل‌های جوان ما و ترویج بی هویتی است.

 

 

امام پناهی تبدیل تهدیدهای دشمن به فرصت با استفاده از راهکارهایی مانند ترویج امر کتاب و کتابخوانی در بین نسل جوان با یک زبان گویا و گفتار خاص را متذکر شد و عنوان کرد: از نهاد کتابخانه های استان گیلان برای برگزاری محافل کتابخوانی و یا برنامه هایی مانند صبحانه با طعم کتاب تقدیر و تشکر می‌کنیم و فرمانداری رشت هم آمادگی لازم را برای همکاری سایر دستگاهها در این زمینه دارد.

 

وی همچنین تکریم ارباب رجوع و برقراری ارتباط موثر و مثبت بین کارمندان و مردم را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تاکید ما همیشه این بوده که مدیران گوش شنوا داشته باشند و مطالبات مردم را بشنوند و تا میتوانند نسبت به حل آن اقدام کنند زیرا چنین رویه ای در جامعه آرامش و اعتماد ایجاد می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، این نشست با معرفی پنج عنوان کتاب توسط معلمین برگزار شد و در پایان هم از معلمین تقدیر به عمل آمده و لوح یادبود به ایشان اهدا شد.

کد خبر 1172416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha