ارتباط تنگاتنگ نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش در دوران شیوع کرونا

کرمی با تاکید بر اینکه در دوران شیوع کرونا دو نهاد کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان با هم ارتباط تنگاتنگی داشتند گفت: دستگاه‌های مختلف باید برای ترویج امر کتاب و کتابخوانی همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا‌ کرمی» امروز (پنج‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت) در نشست کتابخوان معلمین مروّج کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: از تمام معلمان که در طول دوره خدمت همراه ما در حوزه کتاب و کتابخوانی بودند قدردانی می‌کنیم.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان اضافه کرد: به تعبیر بزرگان معلمی شغل انبیاست و نقش و رسالتی که این عزیزان برای رشد و بالندگی روح و ذهن آدمی که بتوانند افرادی سالم، اندیشمند و توانا را برای جامعه تربیت کنند بسیار خطیر و حساس است.

 

کرمی با بیان اینکه نوع فعالیت معلمان با نهاد کتابخانه ها ارتباط بسیار زیادی دارد تصریح کرد: کمکی که معلمان به رشد روح و ذهن آدمی مینمایند تا در کتاب زندگی تدبر کنند و بیاندیشند و آینده خوبی را برای خود رقم بزنند تعیین کننده و فوق‌العاده اثرگذار است.

 

وی ضمن اشاره به پست سر گذاشتن دوران شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که به واسطه آن در جامعه پدید آمد یادآور شد: نهاد کتابخانه ها و آموزش و پرورش تلاش کردند در این دوران اوقات فراغت اجباری که برای مخاطبانشان ایجاد شده بود را به نحوی شایسته پر کنند تا از فضای مطالعه و کتاب دور نباشند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ابراز داشت: معلمانی که امروز در این محفل فرهنگی حضور دارند همگی شخصیتهایی هستند که به حوزه کتاب علاقمندند و همانطور که روی مطالعه کتب درسی تاکید دارند مطالعه کتابهای غیردرسی را هم به دانش‌آموزان برای ارتقا دانش و اندیشه آنان سفارش می‌کنند.

 

کرمی تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف برای ترویج امر کتاب و کتابخوانی را مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: سطح تعاملات و ارتباطات دو نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و آموزش و پرورش بسیار خوب است و امیدواریم با تعمیق این ارتباطات جامعه نیز از آثار ارزنده آن بهره‌مند شود.

کد خبر 1172417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha