دستگاه قضا با محتکران برخورد کند

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نباید اجازه داد نظام اسلامی به چالش کشیده شود گفت: دستگاه قضا با محتکران و کسانی که ارزاق مردم را مخفی می کنند برخورد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 16 اردیبهشت) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، گفت: قدرت یک کشور منظومه و مجموعه ای از عوامل گوناگون است.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: شاخص امنیت و پیشرفت های علمی، استفاده از تحریم برای ارتقای فناوری و تولید داخل و موفقیت های دیپلماسی برای قضاوت در خصوص موفقیت کشور باید مورد توجه باشد.
 
امام جمعه رشت افزود: مدیریت مردمی کشور و مقروض نبودن به مجامع بیت المللی، رشد در حوزه فناوری و نفوذ معنوی ایران در جهان از مولفه های قدرت و توفیق کشور است.
 
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد در ارزیابی های موفقیت کشور و میزان رضایتمندی مردم گفت: دولت سیزدهم وارث هزار و 500 میلیارد تومان بدهی به مردم و بدهی به صندوق فدهنگیان و بانک مرکزی است.
 
فلاحتی در ادامه با انتقاد از فرصت طلبی برخی برای کسب سود بیشتر و ایجاد اضطراب بین مردم، اعلام کرد: سازمان بازرسی و تعزیرات و دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی در بازار و بین مردم حضور و نظارت جدی داشته باشند.
 
وی تاکید کرد: دستگاه قضا با محتکران و کسانی که ارزاق مردم را مخفی می کنند برخورد کند.
 
امام جمعه رشت اذعان داشت: برخی کشورها برای اینگونه جرایم اقتصادی و کسانی که دلهره و اضطراب اجتماعی ایجاد می کنند مجازات اعدام دارند.
 
وی به احتکار روغن و ماکارونی در چند روز اخیر اشاره و اظهار کرد: اتفاقاتی از این دست که چهره نظام اسلامی را سیاه می کنند، مورد پسند نیست.
 
 نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نباید اجازه داد نظام اسلامی به چالش کشیده شود گفت: حتی مدیران فاسد را باید به طریقی مجازات کنیم که موجب خدشه دار شدن چهره نظام اسلامی نشود.
 
فلاحتی در ادامه در خصوص حواشی جنگ روسیه و اوکراین گفت: بعد از جنگ جهانی دوم دو قطب کاپیتالیسم به سرکردگی آمریکا و سوسیالیسم به رهبری شوروی در جهان شکل گرفت.
 
وی افزود: پس از فروپاشی شوروی، آمریکا برای تقویت پایه های خود در جهان پایگاه های نظامی مختلفی در کشورهای دنیا به ویژه خاورمیانه ایجاد کرد.
 
امام جمعه رشت اذعان کرد: حمله روسیه به اوکراین نشان داد آمریکا دیکر نمی تواند در معادلات سیاسی رهبری کشوری دنیا را بر عهده بگیرد و از قدرت نظامی خود سوء استفاده کند.
 
وی اعلام کرد: آمریکا از نظر اقتصادی، بزرگترین کشور بدهکار دنیاست و بیشترین سرمایه را در بخش نظامی گذاشته که به اقتصاد آمریکا ضربه زده است.
 
نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: به توجه به پیش بینی اندیشمندان در خصوص افول آمریکا، در آینده نه چندان دور معادلات جهانی به نفع ایران، روسیه، چین و هند تغییر خواهد کرد.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد تخریب حرم ائمه بقیع اشاره کرد و گفت: تخریب بارگاه ائمه بقیع یکی از تلخ ترین خاطرات تاریخ شیعه است.
 
آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: وهابیت و بهائیت نقش اساسی در این جنایت داشتند.
کد خبر 1172497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha