دولت و قوه قضائیه قاطعانه و موثر با زیاده‌ خواهان و اخلالگران اقتصادی برخورد کنند

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: دولت با همراهی قوه قضائیه که الحمدالله در میدان حاضر است قاطعانه و موثر با زیاده‌ خواهان و اخلالگران اقتصادی برخورد کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: مردم توقع دارند که دولت و رئیس جمهوری برای توقف گرانی های بی منطق و لجام گسیخته، سودجویی های دلالان فاسد و دست‌های اخلالگر پشت پرده و نفوذی های مفسد اقتصادی که در بزنگاه های حساس اقتصادی کشور جا خوش کرده‌اند و رنج مردم را در شرایط جنگ بی امان اقتصادی دوچندان کردند وارد عمل شود.
 
امام جمعه موقت آسمینون افزود: دولت با همراهی قوه قضاییه که الحمدالله در میدان حاضر است قاطعانه و موثر با زیاده‌ خواهان و اخلالگران اقتصادی برخورد کنند، سرعت عمل و جدیت در حل مشکل معیشت مردم علاوه بر جلب اعتماد مردم به کمک دولت خواهد آمد و قطعاً مردم نجیب و صبور انقلابی ما کمک کار دولت در ادامه این راه پر فراز و نشیب هستند.
 
وی با اشاره به شرایط فعلی کشور از انتظاراتی که مردم  از دولت مردمی دارند، عنوان کرد: از زمان ریاست جمهوری رئیسی ۸ ماه می گذرد و دولت سیزدهم با کسری بودجه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و نقدینگی ۹ برابر شده رو به رو شد و همه این ها موتور تورم محسوب می شوند و رکورد جدید به شمار می روند.
 
حجت الاسلام جعفری ادامه داد: مشکل دیگر موعد بازپرداخت بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان بدهی سود اوراق بانکی بود و تا پایان سال باید پرداخت می شد و برای میزان کسری بودجه نیز می‌بایست ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شود.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون اظهار کرد: از سوی دیگر فضای کشور نیز به شدت تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار داشت و مردم هر روز خبر فوت بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان و بستری شدن قریب ۴۰ هزار نفر را می‌شنیدند و اما این دولت بر خلاف دولت قبل که مشکل واکسن کرونا را به حل مشکل اف ای تی اف گره زده بود حل کرد.
 
وی اضافه کرد: دولت سیزدهم بدون هیچ محدودیتی واکسن وارد کرده و الان می بینیم که این روزها چقدر به سامان است و این اقدامات دولت مردمی که واقعا در میان مردم قرار دارد و تلاش می‌کند این توقعات و انتظارات مردم را بالا برده است و دولت هم به خوبی می داند که مردم به ویژه اقشار محروم کشور در تنگنای اقتصادی و سخت معیشتی هستند.
 
حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: آمارهای موجود نشان دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکا است و در دهه اخیر چین به عنوان جدی‌ ترین رقیب آمریکا ظهور کرده است.
 
امام جمعه موقت آسمینون عنوان کرد: در حال حاضر آمریکا بدهکار ترین کشور دنیا است بدهی بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلار آمریکا از میزان تولید ناخالص داخلی آن نیز اندکی بیشتر است و امیدی برای کاهش آن وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد: ارتش آمریکا در حال از دست دادن تدریجی برتری خود در آموزش و تکنولوژی با سایر کشورها است و تجهیزات نیروی هوایی بسیار قدیمی می باشد، نیروی دریایی برای تامین مسئولیت های خویش در خارج از کشور دست کم ۸۰ کشتی جنگی کم دارد.
 
حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: خودکشی در آمریکا بالاترین سطح ملی ۵ سال اخیر رسیده و این امید به زندگی را در میان مردم این کشور کاهش داده است رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های گذشته به این نکته تاکید داشتند که قدرت ایالات متحده در حال افول است و نباید به آن دل بست.
 
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون افزود: اکنون با توجه به تبعات جنگ اوکراین، رهبری مجددا تاکید کردند این جنگ نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد و می تواند به عنوان پایانی برای شرایط جاری بین المللی قلمداد شود و ایران باید برای بازنگری در نظم جدید جهانی آماده شود.
 
وی ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیرعامل آب و فاضلاب استان، نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان منوجان و بخش و شهر نودژ در بازدید از مسائل و مشکلات حوزه آب، گفت: امیدواریم که این بازدیدها مثمرثمر باشند و مشکل کم آبی تمامی منطقه و بخش آسمینون و شهر نودژ حل شود اما آنچه که انتظار می‌رود این است که باید با کار شبانه روزی نواقص را رفع کنند از نماینده و مسئولین انتظار خیلی بالا است.
 
حجت الاسلام صادقی در خاتمه هشتم شوال سالروز فاجعه تخریب قبور شریف ائمه بقیع علیه السلام را تسلیت گفت.
کد خبر 1172523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha