لزوم معرفی مفاخر و مشاهیر به نسل جوان

حجت الاسلام معلمی گفت: معرفی فروزان فرهای فعلی را از یاد نبرید کسانی که در جهان توانسته اند خوب بدرخشند و اگر این افراد را به خوبی معرفی کنیم اعتماد به نفس مردم افزایش می یابد و این اعتماد به نفس باعث رشد و توسعه شهرستان در عرصه های مختلف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سیدمحمد معلمی» امروز (16 اردیبهشت) در همایش منطقه ای بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزان فر در بشرویه اظهار داشت: معمولا در مراسم بزرگداشت ها یاد و خاطره عزیزی را بزرگ می نهیم و امیدواریم با برگزاری این همایش ها و معرفی مفاخر، شهرستان بشرویه را به جهان معرفی کنیم.

 

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه 16 اردیبهشت ماه سالروز وفات استاد بزرگ بدیع الزمان فروزان فر است، افزود: بهترین کار در این روز این است که فاتحه ای نثار روح این بزرگوار کنیم و متاسفانه این موضوع مورد غفلت قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به لزوم معرفی مفاخر و مشاهیر در شهرستان ها گفت: معرفی این گوهرهای ناب در واقع همان معرفی یک سرزمین است و شهر بشرویه زادگاه مولوی شناس قهار استاد بدیع الزمان فروزان فر است و امروز شاهد تربیت بدیع الزمان های بسیاری در این شهرستان هستیم.

 

حجت الاسلام معلمی بیان کرد: مردم یک منطقه وقتی با مفاخر خود آشنا شوند قطعا اعتماد به نفس آنها برای رسیدن به درجات بالاتر، افزایش می یابد و در بشرویه نیز افراد بسیاری با پیمودن راه استاد بدیع الزمان فروزان فر به قله های شعر و ادبیات رسیده اند.

 

امام جمعه بشرویه با تاکید بر اینکه بشرویه مهد علم، ادب و هنر و ایمان است، ادامه داد: ایمان و علم در دل مردم شهرستان بشرویه موج می زند و این مردم در امور دینی و مذهبی به عنوان حسینیه خراسان جنوبی شناخته می شود و تنها قطب کشاورزی نیست بلکه قطب مذهبی نیز محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه قبل از استاد فروزان فر مفاخر بسیاری در این شهرستان بوده اند، افزود: این همایش ها بهانه ای برای معرفی همه مفاخر این شهرستان باشد و هم اکنون نیز بزرگان و مفاخر این شهر در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خودنمایی می کنند.

 

حجت الاسلام معلمی در پایان گفت: معرفی فروزان فرهای فعلی را از یاد نبرید کسانی که در جهان توانسته اند خوب بدرخشند و اگر این افراد را به خوبی معرفی کنیم اعتماد به نفس مردم افزایش می یابد و سعی می کنند تا خودشان را به این افراد برساند و این اعتماد به نفس باعث رشد و توسعه شهرستان در عرصه های مختلف می شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1172527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha