همایش منطقه ای بزرگداشت استاد «بدیع الزمان فروزان فر» در بشرویه برگزار شد

همایش منطقه ای بزرگداشت استاد «بدیع الزمان فروزان فر» با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی و جمعی از ادیبان و اساتید دانشگاه های کشور امروز (۱۶ اردیبهشت) در بشرویه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همایش منطقه ای بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزان فر امروز (16 اردیبهشت) در بشرویه با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی و جمعی از ادیبان و اساتید دانشگاه های کشور برگزار شد.

 

«محمد بهنام فر» عضو شورای سیاست گذاری ترویج خراسان و استاد ادبیات و زبان فارسی دانشگاه بیرجند در این همایش اظهار داشت: اگر مولوی نبود استاد فروزان فر این میزان رشد نمی کرد.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین مولوی پژوه در جهان استاد بدیع الزمان فروزان فر است، ادامه داد: همه محققان در داخل و خارج از کشور به این موضوع اعتراف کرده اند.

 

وی بیان کرد: همه استادان حوزه ادبیات معاصر شاگر بدیع الزمان فروزان فر بوده اند و از ایشان الگو گرفته اند و استاد فروزان فر یکی از نوابغ روزگار بود که عمر خود و تمام زندگی اش را پای مولوی پژوهی گذاشت.

 

بهنام فر در پایان با بیان اینکه استاد فروزان فر تحقیقات مولوی پژوهی را زنده کرد، عنوان کرد: استاد فروزان فر توانست با تحقیقات خود مولوی را به جهان معرفی کند.

 

 

 

 

کد خبر 1172505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha