الگوسازی مفاخر و مشاهیر مورد غفلت قرار نگیرد

میرباقری فرد با بیان اینکه الگوسازی مفاخر و مشاهیر مورد غفلت قرار نگیرد، گفت: الگوسازی به این معنا است که امروز فروزان فرهایی متناسب با شرایط تربیت کنیم و از ظرفیت آنان برای توسعه و پیشرفت کشور بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدعلی اصغر میرباقری فرد» امروز (16 اردیبهشت) در همایش منطقه ای بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزان فر اظهار داشت: نفس برگزاری این بزرگداشت ها برای کشور و حوزه ادبیات اثرگذار است.

 

رئیس کرسی مولوی پژوهی بیان کرد: هدف از برگزاری این نوع بزرگداشت معرفی و شناسایی مفاخر و تکریم و تمجید از این بزرگان کشور است و ترویج و ترغیب دیگران به سمت خط مشی این بزرگان نیز در دستور کار قرار دارد.

 

وی درخصوص لزوم الگوسازی مفاخر گفت: افرادی همچون استاد فروزان فر راهی را طی می کنند که تبدیل به شخصیت علمی با جایگاه والایی می شوند و در کشور استعدادهای فراوانی وجود دارد که می توانند تبدیل به فروزان فرها شوند.

 

میرباقری فرد در ادامه تاکید داشت: الگوسازی به این معنا است که امروز فروزان فرهایی متناسب با شرایط تربیت کنیم و از ظرفیت آنان برای توسعه و پیشرفت کشور بهره ببریم و گذشت زمان این موضوع را می تواند اثبات کند و باید به بحث شناسایی استعدادها توجه بسیاری شود.

 

رئیس کرسی مولوی پژوهی به عوامل موثر در تربیت استاد بدیع الزمان فروزان فر اشاره کرد و افزود: ایشان از توانمندی های برجسته ای از جمله قوه تحلیل، شجاعت و هوشمندی در انتخاب استادان برخوردار بودند و  تنها در زمینه موضوعات علمی فعالیت نداشتند و هیچ وقت به زادگاه خود یعنی بشرویه پشت نکردند.

 

وی با بیان اینکه بین تعلیم و تربیت های سنتی و نگاه های مدرن یک پیوندی باید ایجاد شود، گفت: این موضوعات می تواند در تعلیم شخصیت های برجسته موثر باشد و امروز با توجه به امکانات ارتباطی مدرن با رویکردهای تازه ای رو به رو هستیم که با استفاده از تعالیم سنتی می توانیم به سراغ رویکردهای جدید هم برویم.

 

 

 

 

کد خبر 1172302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha