حفظ جایگاه معلمان بر همه اقشار جامعه ضروری است

ماموستا رستمی گفت: پروردگار قبل از هر چیزی در قرآن، خود را معلم و آموزش دهنده توصیف کرده است، بنابراین حفظ جایگاه معلمان بر همه اقشار جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: آموزش و پرورش زیرساخت و بنیان علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود و این حوزه باید تقویت شود.

 

 

وی به شان و جایگاه معلم در دین اسلام و نزد پروردگار پرداخت و افزود: مقام معلم آنقدر والا است که پروردگار قبل از هر چیزی در قرآن، خود را معلم و آموزش دهنده توصیف کرده است، بنابراین حفظ جایگاه معلمان بر همه اقشار جامعه ضروری است.

 

 

خانواده‌ها باید کودکان و نوجوانان را طوری تربیت کنند که شان معلم نزد آنان مقدس باشد

 

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه حضرت علی(ع) نیز خود را بنده کسی دانسته که یک کلمه از او بیاموزد، بیان کرد: خانواده‌ها باید کودکان و نوجوانان را طوری تربیت کنند که شان و جایگاه معلم نزد آنان مقدس باشد که در این صورت است، می‌توان شاهد گسترش اخلاق و توسعه علمی کشور بود.

 

 

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها، ضمن محکومیت کشتار مسلمانان توسط گروه‌های متعصب و تندرو، اضافه کرد: دین اسلام همواره برای جان انسان ارزش قائل شده و کشتن انسان بی‌گناه در آموزه‌های اسلامی محکوم و غیرقابل قبول است.

 

 

وی وجود امنیت را در کشورمان، نعمتی ارزشمند و غیرقابل انکار عنوان کرد و یادآور شد: با تلاش و ایثارگری‌های نیروهای مسلح، ایران از امنیتی پایدار برخوردار است و همه باید قدر آن را بدانیم و برای توسعه کشور همگام با مسوولان گام برداریم.

 

 

نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم پیش از خطبه‌ها در سخنانی به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: ۲۳ هزار و ۷۱۱ معلم در چهار هزار و ۲۱۱ آموزشگاه به ۳۲۷ هزار و ۲۵۰ دانش آموز در سطح استان خدمت می‌کنند که ۲۵۲ هزار و ۴۳۴ نفر از دانش آموزان شهری و ۷۴ هزار و ۸۱۶ نفر هم روستایی هستند.

 

 

هاشم ناظمی جلال نرخ پوشش تحصیلی را در دوره ابتدایی ۹۸ درصد و دوره متوسطه ۹۳ درصد اعلام کرد و افزود: در دوره شیوع کرونا، فرهنگیان سختی‌های زیادی را برای آموزش در فضای مجازی متحمل شدند و همین دوران باعث شد نقش تعیین کننده معلم بیشتر برای مردم مشخص شود.

 

 

وی خواستار تلاش برای ارتقای جایگاه معلم در جامعه د و گفت: معلمان باید به فکر جایگاه خود باشند و البته نیاز است دستگاه‌های دیگر نیز از جمله رسانه‌ها، برای حفظ شان معلم همکاری کنند و نقش ارتباط خانه و مدرسه نیز در این رابطه مهم است.

کد خبر 1172541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha