تجلی مهر و انسان دوستی در مساجد استان اصفهان

همزمان با ماه بندگی مهر و انسان دوستی شامل کمک به نیازمندان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به خانواده نیازمند در مساجد استان اصفهان تجلی پیدا کرد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: یک ماه بندگی و اطاعت از حضرت حق توام با برنامه های انسان دوستانه و خیرخواهان مردم در سراسر استان اصفهان بود که مساجد محور مهمی از این فعالیت ها بودند.

ضیافت افطار، سفرهای افطاری ساده، کمک به خانواده های نیازمند، توزیع بسته های معیشتی، پخت و توزیع غذای گرم، توسعه محیط و امکانات مساجد و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده های مددجویان در بند از جمله

فعالیت های مهرورزی یک ماه بندگی با محوریت مساجد استان اصفهان به شمار می رود.

همزمان با ماه بندگی مهر و انسان دوستی شامل کمک به نیازمندان، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به خانواده نیازمند در مساجد استان اصفهان تجلی پیدا کرد و هر مسجد با نظر نمازگزاران و متولیان یک جریان اجتماعی را رقم زدند.

 

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد یکی از مهمترین برنامه های امسال ماه مبارک رمضان در استان اصفهان بود که بیش از 300 نفر زندانی از بند رها و به آغوش خانواده بازگشتند.

در این جریان مهم اجتماعی و فرهنگی گروه های مختلف صنفی، عموم مردم و بخش های خصوصی و دولتی مشارکت داشتند که مساجد نیز محور جمع آوری این کمک ها در سراسر استان اصفهان بودند.

 

هم افزایی و همکاری اقشار مختلف در آزادی زندانیان

 

رئیس ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به اتفاق مهم و بی سابقه در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مدت یک ماه گفت: سال گذشته بیش از 700 زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شدند ولی امسال در یک ماه بیش از 300 نفر

که در یک مدت کوتاه حرکت بزرگی رقم خورد.

«اسدالله گرجی زاده« افزودک کمک های خرد و اندک مردم نقش مهمی در افزایش جمع آوری اعتبارات داشت و نیمی از کل مبلغ به واسطه پویش هر نفر اصفهانی 10 هزار تومان و کمک های کودکان و نوجوانان جمع آوری شد.

 

وی ادامه داد: مساجد استان اصفهان نیز در این ایام مبالغ زیادی را جمع آوری و به ستاد دیه و ویژه برنامه یک شهر ضیافت تحویل دادند.

 

*توزیع بسته های معیشتی برای اقشار آسیب پذیر

 

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان از هم افزایی و مشارکت تشکل های فرهنگی فعال در مساجد برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر خبرداد.

حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده افزود: پخت غذای گرم، تهیه بسته های معیشتی و افطاری ساده از جمله کارهایی بود که علاوه بر برنامه های معنوی و دعا و نماز و مساجد در این یک ماه صورت گرفت.

وی با اشاره به شناسایی و کمک به نیازمندان هر محله با محوریت مساجد خاطرنشان کرد: این کار همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و ایام شهادت حضرت علی(ع) انجام شد.

 

*فعالیت بیش از یکصد آشپزخانه مساجد در پخت غذای گرم

 

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به طرح اطعام مهدوی گفت: این طرح از نیمه ماه شعبان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان با پخت غذای گرم و توزیع در بین خانواده های نیازمندان ادامه داشت.

«کریم زارع« افزود: بیش از یکصد آشپزخانه مساجد در پخت غذای گرم فعال شده بود و با محوریت مراکز نیکوکاری و خیریه ها غذا آماده و در بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و 120 هزار پرس غذای گرم و بیش از 120 هزار بسته معیشتی آماده و در بین گروه های آسیب پذیر و مددجویان نهادهای حمایتی توزیع شد.

 

*کمک به توسعه مساجد و احداث مراکز معنوی

 

روزهای ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای انجام کارهای خیر و عام المنفعه بود که با افزایش جمعیت نمازگزاران این مشارکت ها افزایش یافت.

توسعه و تجهیز مساجد و همچنین احداث مراکز معنوی جدید در نقاط مختلف رقم خورد و بسیاری از خیرین نیز برای احداث مسجد در مناطق کمتر توسعه یافته کشور پیشگام شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان در این ماه مردم را به انجام این امر خیر توصیه کرد و گفت: مسجد سازی فرصت های خوبی را برای توسعه فرهنگی و ترویج معارف دینی و خدمات اجتماعی فراهم می کند.

آیت الله سید «ابوالحسن مهدوی« ادامه داد:‌ مردم در این امر خیر با محوریت خیریه مسجد سازان و همچنین کمک به متولیان مساجد هر محله کمک کنند.

 

طرح و برنامه های فرهنگی مساجد

 

فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در این ایام رشد و جلوه خاصی داشت که ترتیل خوانی، مسابقات قرآنی، کلاس های آموزشی، ارائه خدمات اجتماعی و برپایی میزخدمت دستگاه های اداری از جمله آن بود.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز در این ایام محور فعالیت های مهم فرهنگی، هنری و قرآنی بودند.

کد خبر 1172577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha